|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
صائب عریقات عضو کمیته مرکزی جنبش فتح روز دوشنبه با اشاره به مجازات های گروهی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین،گفت روابط ما با این رژیم هرگز به حالت سابق باز نمی گردد.
به گزارش پایگاه خبری فلسطینی 'معا'، صائب عریقات در واکنش به مجازات های دسته جمعی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و نیز تهدیدات این رژیم علیه ‫سران و مسوولان فلسطینی گفت:

دیگر روابط فلسطین با اسراییل به حالت سابق و پیش از امضای اسناد عضویت در دادگاه بین المللی جنایی باز نخواهد گشت.

وی با بیان اینکه باقی ماندن درچنین وضعیتی محال است و ما وارد مرحله جدیدی شده ایم، گفت:رژیم صهیونیستی سعی دارد با مجازات های گروهی ملت فلسطین و تهدید مسوولان آن، وضعیت را به همین شکل نگه دارد تا بتواند به شهرک سازی ها، ترورها، بازداشت ها و محاصره نوار غزه ادامه دهد.

عریقات که در دیدار با 'روبرت سری' نماینده دبیر کل سازمان ملل و نماینده ژاپن در فلسطین این اظهارات را بیان کرد، در ادامه تاکید کرد که روابط فلسطین –اسراییل دیگر به حالت سابق پیش نخواهد رفت و ما وارد مرحله جدیدی شدیم که بازگشتی به عقب ندارد.

وی همچنین تصریح کرد که اسراییل باید کنوانسیون های چهارگانه 1949 ژنو و پروتکل های الحاقی آن در مورد سرزمین های فلسطینی و نوار غزه را به رسمیت بشناسد.

این درحالی است که 'محمود عباس' رییس تشکیلات خودگردان فلسطین چهارشنبه (10 دی ماه) پس از شکست طرح پیش نویس قطعنامه تشکیل کشور فلسطین در شورای امنیت جهت مشخص کردن سقف زمانی پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی ظرف سه سال آینده، اقدام به امضای اسناد پیوستن فلسطین به 20 معاهده و سازمان بین المللی کرد.

این اقدام سران فلسطین خشم مقامات صهیونیستی را برانگیخت که در پی آن اقدام به توقیف 106 میلیون دلار از درآمدهای مالیاتی فلسطین در ماه دسامبر کردند.

فلسطین در تلاش است تا با جلب حمایت کشورهای جهان، 'کشور مستقل' خود را تاسیس کند و زمینه را برای رسیدگی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی و به ویژه غزه فراهم سازد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین