|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
آزادی بیان باید در راستای ایجاد صلح،آرامش، تعالی فکری جامعه، ایجاد زمینه برادری و برابری، فراهم کردن زمینه زندگی مسالمت آمیز در جمع شهروندان و پیروان تمام ادیان واحترام به فرهنگ و مقدسات اقوام مختلف بکار گرفته شود.
استاد دانشگاه یونان درباره انتشار تصاویر توهین آمیز در نشریه ' شارلی ابدو' و دیگر نشریات مشابه در سالهای اخیر تاکید کرد، آزادی بیان مجوزی برای توهین به مقدسات دیگران نیست.

'استروگیوس کاتی خوریتیس' روز یکشنبه به اقدامات توهین آمیزی که در سالهای اخیر به مقدسات دیگران شده است، اشاره کرد و گفت: آزادی بیان و قلم به معنای ارایه مطالب بصورت آزادانه و براساس تفکر و اندیشه برای تعالی جوامع است؛ بنابراین استفاده از تصاویر و یا الفاظ توهین آمیز درباره مقدسات دیگران، نشانه ضعف فکری و نبود تفکر و اندیشه سالم است.

استاندار پیشین منطقه' پلی پونیسوی ' یونان در ادامه با اشاره به انتشار مطالب توهین آمیز به مقدسات مسلمانان در نشریه ' شارلی ابدو' گفت: آزادی بیان باید در راستای ایجاد صلح،آرامش، تعالی فکری جامعه، ایجاد زمینه برادری و برابری، فراهم کردن زمینه زندگی مسالمت آمیز در جمع شهروندان و پیروان تمام ادیان واحترام به فرهنگ و مقدسات اقوام مختلف بکار گرفته شود و نه ابزاری برای توهین، ایجاد تنش و دودستگی در کشورها و یا جوامع انسانی باشد.

کاتی خورتیس گفت: درحال حاضر تنش ها در نقاط مختلف جهان وجود دارد و تعصبات مذهبی درمنطقه خاورمیانه و افریقا به دلایل فراوان که بخشی زیادی از آنها از غرب به این منطقه منتقل شده به اوج خود رسیده است. بنابراین انتشار اینگونه تصاویر یا از روی بی اطلاعی از اوضاع جهانی و یا معنا دار است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد ، پیروان ادیان به مذاهب یکدیگر احترام بگذارند و با تکیه بر آموزه های الهی و تعلیمات مقدسشان درمسیر ایجاد جامعه ای ایده ال برای نسل انسان گام بردارند، زیرا برقراری صلح و برادری برای زیست انسان ها ، یکی از اصول عالیه تمام ادیان الهی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین