|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۳۴۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

فارس:یک مقام رسمی وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق تصمیم گرفته است استقلال جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد.

وزارت امور خارجه روسیه، عصر امروز (چهارشنبه)، خبر داد که دمشق تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت دو جمهوری خلق «لوهانسک» و «دونتسک» را به رسمیت بشناسد.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام رسمی وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد در راستای اظهار اراده مشترک و تمایل به برقراری روابط در تمامی زمینه‌ها، جمهوری عربی سوریه تصمیم گرفته است استقلال و حاکمیت جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک را به رسمیت بشناسد.

وی اضافه کرد: «با هر یک از این دو کشور به منظور توافق بر سر چارچوب تقویت روابط از جمله برقراری روابط دیپلماتیک طبق قوانین تعیین‌شده ارتباط برقرار خواهد شد.»

 در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، روسیه به درخواست کمک جمهور‌ی‌های خودخوانده دونباس (لوهانسک و دونتسک) برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون بارها اعلام کرده که به دنبال اشغال این کشور نیست و هدف عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرده است.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در اوکراین، کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات به اوکراین، به آتش‌ درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین