|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۴۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق اعلام کرد: با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم از سوی سازمان حج و زیارت، نخستین کاروان زائران حسینی روز سه شنبه سی ام دی ماه برای زیارت حرم امام موسی کاظم (ع) و امام محمد تقی (ع) عازم شهر مقدس کاظمین می شوند.
از پایگاه اطلاع رسانی حج، «مصطفی قاسمی» افزود: با توجه به بهبودی شرایط امنیتی در عراق به ویژه در شهر کاظمین و بغداد و پاسخ مثبت مسوولان ایرانی و عراقی ذیربط ، از این پس زائران ایرانی (هوایی و زمینی) می توانند به این شهر مقدس سفر کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بسترهای لازم از جمله، امنیت، حمل و نقل، اسکان و غذای زائرین حسینی در شهرهای کاظمین و بغداد فراهم شده است، زائران ایرانی می توانند به راحتی به شهر مقدس کاظمین سفر داشته باشند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج در عراق با بیان اینکه فرودگاه بغداد از روز سه شنبه پذیرای زائران حسینی است، گفت: کاروان هایی که از فرودگاه بغداد وارد کشور عراق می شوند، شب اول را در کاظمین می گذرانند و سه شب بعدی را در کربلا معلی و 3سه شب آخر را نیز در نجف اشرف سپری می کنند.

وی درباره کاروان های ورودی از شهر مقدس نجف نیز، اظهار داشت: کاروان هایی که ورودی آنها از فرودگاه نجف اشرف است، ابتدا سه شب در نجف اشرف اقامت کرده، سپس سه شب نیز در کربلای معلی خواهند بود و شب هفتم را در شهر کاظمین سپری خواهند کرد.

به علت ناامنی ایجاد شده از سوی گروهک تروریستی – تکفیری داعش در ابتدای تابستان امسال و به خاطر تامین امنیت زائران حسینی، سفر زائران به کاظمین ممنوع شده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین