|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
درآمدهای این نهاد به همراه کمک های دولتی صرف آموزش و توانمندسازی افراد نیازمند از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا سالمندان و زنان سرپرست خانوار می شود و برخی از این مددجویان نیاز به کمک های کوتاه مدت و فوری و برخی نیازمند کمک های بلند مدت هستند.
به گزارش ایرنا ، حسین انواری روز پنجشنبه در نشست علمی ، تخصصی امدادگران استان اردبیل افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت هزار میلیارد ریال از محل صندوق های صدقات و دو هزار و 500 میلیارد ریال نیز از محل زکات جمع شده است.

وی بیان کرد: درآمدهای این نهاد به همراه کمک های دولتی صرف آموزش و توانمندسازی افراد نیازمند از دانش آموزان و دانشجویان گرفته تا سالمندان و زنان سرپرست خانوار می شود و برخی از این مددجویان نیاز به کمک های کوتاه مدت و فوری و برخی نیازمند کمک های بلند مدت هستند.

انواری ، عمده فعالیت های کمیته امداد را بر توانمندسازی مددجویان دانست که فرآیند گسترده ای دارد چرا که نیازمندان به طور معمول خودباوری نداشته و اهل ریسک نیستند و ما موظف هستیم در بعد مهارتی ، خودباوری و تسهیلات آنها را برای ورود دوباره به چرخه اشتغال و تولید تقویت کنیم.

او ادامه داد: در سال جاری حدود 60 هزار نفر از مددجویان با کمک های این نهاد در کشور به خودکفایی رسیدند که البته ظرفیت ایجاد شرایط برای خودکفایی تا سقف 200 هزار نفر نیز فراهم است اما محدودیت های اعتباری در این زمینه داریم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد: بخش قابل توجهی از کمک های دولتی در زمینه پرداخت مستمری و سپس درمان ، اشتغال ، تحصیل ، ازدواج و ارائه مشاوره در زمینه های مختلف هزینه می شود و با توجه به مشکلات اعتباری بانک ها در زمینه پرداخت تهسیلات اشتغال محدودیت داریم.

وی گفت: ایجاد کسب و کارهای خرد و متوسط در شرایط کنونی کشور می تواند در استحکام خانواده های نیازمند راهگشا باشد و در صورت تامین 50 هزار میلیارد ریال اعتبار می توانیم به خودکفایی 700 هزار نفر در مدت دو سال کمک کنیم.

انواری در ادامه به فعالیت های برون مرزی این نهاد اشاره کرد و افزود: در 30 کشور از جمله تاجیکستان ، افغانستان ، سوریه ، لبنان و عراق نیز دفتر داریم و عمده فعالیت های ما در این کشورها بر الگوسازی و توانمندسازی نیازمندان با تشکیل هسته های مردمی متمرکز است.

نشست علمی تخصصی امدادگران استان روز پنجشنبه با حضور مسوولان کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل برگزار شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین