|
|
امروز: شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۳۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۹
فرماندار ویژه آبادان افزود:سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه گذاران عراقی به دنبال آسان شدن تجارت برای رونق تبادلات اقتصادی هستند و می توان برای تحقق این هدف با عزم دو طرف در مسیر شکوفایی اقتصادی کار کرد.
به گزارش ایرنا، 'عزیزالله شهبازی'پنجشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان و اتاق صنایع بصره عراق به رسانه های محلی گفت:تعمیق روابط تجاری و اقتصادی بین بازرگانان استان های خوزستان و بصره براساس توانایی هر دو کشور است.

وی گفت: اجرا و قانونمند کردن و آسان شدن ارتباطات بین استانی در بازه زمانی مشخص افزایش یافته و برای رونق کسب و کار در استان های بصره و خوزستان نیز عزم جدی بین مسوولان این دو استان وجود دارد.

فرماندار ویژه آبادان افزود:سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه گذاران عراقی به دنبال آسان شدن تجارت برای رونق تبادلات اقتصادی هستند و می توان برای تحقق این هدف با عزم دو طرف در مسیر شکوفایی اقتصادی کار کرد.

شهبازی ادامه داد: تجار و بخش خصوصی کشورهای ایران اسلامی و عراق می توانند از ظرفیت های کشاورزی، صید و صیادی، فرهنگی، آموزشی و درمانی استفاده کرده و ایران نیز آمادگی دارد تا برای گسترش توریسم درمانی، گردشگری و تهیه خوراک برای صنایع عراق گام بردارد.

رییس اتاق بازرگانی استان بصره نیز در این جمع،تبادل اقتصادی با ایران را خواسته عراق خواند و گفت:تبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران در حال توسعه است.

'ماجد رشگ عبدالله' گفت:مصالح ساختمانی و موادغذایی از عمده واردات از کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران است و اگرچه ترکیه نیز در موضوع صادرات کالا به عراق فعالیت می کند، امیدواریم تبادل تجاری ایران و عراق افزایش یابد.

تفاهم نامه همکاری اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان و اتاق صنایع بصره عراق روز پنجشنبه با حضور مسئولان محلی امضاء شد.

همکاری برای تبادل اطلاعات، تجارب و مهارت های کاری برای پیشبرد فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی برای طرفین، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در هر دو استان، برگزاری دو همایش اقتصادی در هر سال یکی در خوزستان و دیگری در بصره عراق، حمایت از تبادل اطلاعات برای تحکیم همکاری بین بخشی از مفاد این تفاهم نامه است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین