|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۳۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در طول تاریخ، به وحشی گری تکفیری ها نبوده است و حتی از مغول ها نیز وحشی تر هستند، از این رو باید عده ای همیشه در میدان باشند و با هوشیاری کامل در برابر آن ها بایستند.
از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدار جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی استان ها ، با بیان اینکه دنیا دائم در حال تحول است، افزود: انسان باید هماهنگ با تحول جهان بوده و اطلاعات جدید به دست آورد و بر علم و دانش خود بیفزاید وگرنه عقب می افتد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در طول تاریخ، به وحشی گری تکفیری ها نبوده است و حتی از مغول ها نیز وحشی تر هستند، از این رو باید عده ای همیشه در میدان باشند و با هوشیاری کامل در برابر آن ها بایستند.

وی با اشاره به تاریخ اسلام بیان کرد: همیشه لشکر اسلام از نظر نفرات نسبت به لشکر کفر کمتر بوده است و از نظر تجهیزات نیز از آن ها ضعیف تر بودند، ولی پیروزی همواره با ارتش اسلام بود.

وی با بیان اینکه قرآن می فرماید 'شما اگر 20 نفر با استقامت باشید بر 200 نفر پیروز می شوید'، گفت: این استقامت از روی اعتقادات به وجود می آید که فرد به شهادت افتخار می کند و همان چیزی است که در کربلا تبلور کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه چیزی که حرف اول را می زند روحیه است، به تجاوز داعش به عراق اشاره کرد و افزود: در اوایل حمله این وحشی ها به عراق پیشرفت بسیاری داشتند، ولی زمانی که مرجعیت حکم داد، مردم روحیه گرفتند و آن ها را عقب راندند.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: امام علی(ع) می فرمایند' اگر تمام عرب در یک صف قرار بگیرد و من تنها باشم فرار نخواهم کرد' و این نشان از روحیه امام(ع) دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی انتظامی در کارهای کلیدی کشور و مساله امنیت فعالیت دارد و در کار خود موفق خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به فرماندهان نیروی انتظامی با بیان اینکه بصیرت نقش مهمی در کار شما دارد، افزود: وقتی که انسان از نظر اعتقادی قوی بوده و متکی به خدا باشد، پیشرفت می کند.

وی، آمار بالای حفظ قرآن در میان پرسنل نیروی انتظامی را بسیار مهم برشمرد و گفت: در زمان طاغوت اگر در یک سخنرانی یک نفر بسم الله می گفت ما تعجب می کردیم و حالا حافظان قرآن بسیاری در نیروی انتظامی وجود دارد که باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

وی با بیان اینکه روایت داریم در روز قیامت به حافظان می گویند قرآن بخوانید تا مقام شما بالاتر رود، عنوان کرد: حفظ قرآن باعث می شود که انسان به معنی آن نیز توجه کند و آن ها را در زندگی پیاده کند.

این مرجع تقلید همچنین گفت: آثار کنگره نقد جریان تکفیری بسیار بالا بود و بسیار فراتر از چیزی بود که تصور می کردیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جوانان و فرزندان را باید با قرآن آشنا کنید که زندگی آن ها را تغییر می دهد، اضافه کرد: باید مواظب شگردهای جدید دشمنان باشیم و با توکل بر خدا و کوشش بسیار در برابر دشمنان موفق خواهیم شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین