|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۳۴۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
یک سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر در روسیه نام این زن معترض را مارینا اووسیانیکووا اعلام کرد. بنا به همین گزارش او یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی «پروی کانال» است.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، روز گذشته یک مقام ارشد اوکراینی گفت تا کنون نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر توانسته‌اند مناطق تحت بمباران را از طریق کریدورهای بشردوستانه ترک کنند.

بر اساس تازه‌ترین آماری که روز دوشنبه توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل منتشر شد، بیش از ۲.۸ میلیون نفر از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه از اوکراین فرار کرده‌اند.

همچنین میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین در توییتر اعلام کرد که مذاکرات میان روسیه و اوکراین وارد یک "توقف فنی" شده است. هدف از این توقف "کار بیشتر در کارگرو‌ه‌ها برای روشن ساختن تعریف یکایک مفاهیم است".

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۴

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور، کنترل کامل استان خرسون در جنوب اوکراین را در دست گرفتند.
گروه‌های امدادرسان: دو منطقه مسکونی کی‌یف مورد حمله قرار گرفت / ساختمانی ۹ طبقه هدف یکی از حملات بود
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۸

گروه‌های امدادرسان در کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌گویند دو منطقه مسکونی این شهر صبح روز سه‌شنبه مورد حمله قرار گرفت. ارتش اوکراین این حملات را از نوع توپخانه‌ای توصیف کرد.

بنا به گزارش‌ها ساختمانی ۹ طبقه در شمال غربی کی‌یف هدف یکی از این حملات بود. امدادگران می‌گویند که دستکم دو نفر در حملات صبح روز سه‌شنبه به کی‌یف کشته شدند.

حملات توپخانه‌ای به منطق مسکونی کی‌یف در حالی صورت می‌گیرد که بر شدت درگیری‌ها در اطراف پایتخت اوکراین افزوده شده است.

حملات روز دوشنبه به کی‌یف نیز شماری کشته و مجروح بر جای گذاشته بود.
اعتراض یک زن به جنگ اوکراین، جلوی دوربین پربیننده‌ترین برنامه خبری تلویزیون روسیه: به شما در اینجا دروغ می‌گویند
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۷


یک زن معترض به حمله نظامی روسیه به اوکراین دوشنبه شب در جریان پخش زنده پربیننده‌ترین برنامه خبری تلویزیون روسیه با پلاکاردی در مقابل دوربین ظاهر شد.

یک سازمان غیردولتی مدافع حقوق بشر در روسیه نام این زن معترض را مارینا اووسیانیکووا اعلام کرد. بنا به همین گزارش او یکی از کارمندان شبکه تلویزیونی «پروی کانال» است.

گزارش‌ها حاکی است که این زن معترض پس از حضور کوتاهش در مقابل دوربین بازداشت شد و به کمیساریای پلیس انتقال یافت.

بر روی پلاکاردی که مارینا اووسیانیکووا در دست داشت نوشته شده بود: «نه به جنگ! تبلیغات سیاسی را باور نکنید! به شما در اینجا دروغ می‌گویند.»

تنها استفاده از واژه «جنگ» برای توصیف حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌تواند منجر به صدور حکم ۱۵ حبس برای معترضان در روسیه شود.
آژانس اتمی: جریان برق نیروگاه چرنوبیل وصل شد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۷

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که برق نیروگاه چرنوبیل که بیش از سه دهه پیش محل ناگوارترین سانحه هسته‌ای جهان بود وصل شده است.

بنا به اعلام این نهاد بین‌المللی مقامات اوکراین وصل جریان برق به این نیروگاه را به آژانس اطلاع داده‌اند. بنا به همین گزارش مقامات اوکراین دلیل قطع جریان الکتریسیته به مرکز چرنوبیل را آسیب‌های وارده به خطوط انتقال برق از طرف «نیروهای اشغالگر» ذکر کرده‌اند.

در جریان انفجار راکتور هسته‌ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ میلادی صدها نفر کشته شدند.
صدای ۳ انفجار مهیب در مرکز کی‌یف شنیده شد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۵

گزارش‌ها از کی‌یف، پایتخت اوکراین از شنیده شدن صدای دست‌کم سه انفجار مهیب در مرکز این شهر حکایت دارد. هنوز منشاء این انفجارها که صبح روز سه‌شنبه روی داد مشخص نیست .
گوترش: استفاده روسیه از تسلیحات اتمی «ممکن» است
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۳۶

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که استفاده روسیه از تسلیحات هسته‌ای حین حمله‌اش به اوکراین "ممکن" است.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دوشنبه به خبرنگاران گفت که تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش از حمله به اوکراین برای قرار دادن نیروهای هسته‌ای خودش در بالاترین سطح هشدار یک "تحول استخوان‌سوز" بود.

او گفت: دورنمای درگیری هسته‌ای که زمانی "غیر قابل تصور" بود، اکنون به محدوده "احتمال" بازگشته است. زمان آن فرا رسیده که وحشتی که علیه مردم اوکراین ایجاد شده، متوقف کنیم و در مسیر دیپلماسی و صلح قرار بگیریم.

گوترش خواستار حفاظت از تاسیسات هسته‌ای در اوکراین شده و همچنین اعلام کرد که سازمان ملل ۴۰ میلیون دلار از بودجه واکنش اضطراری مرکزی خود را برای کمک به اوکراینی‌ها اختصاص می دهد.

دبیرکل سازمان ملل گفت: این بودجه کمک خواهد کرد تا منابع غذایی، آب، دارو و سایر کمک‌های حیاتی به این کشور تامین مالی شده و همچنین کمک‌های نقدی ارائه شود.
مقام دفاعی آمریکا: پیشروی نیروهای روسیه تقریبا همه جا متوقف شده
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۲۸

بی بی سی نوشت: یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است که پیشروی روسیه در اوکراین تقریبا در همه جبهه ها از حرکت بازایستاده.

به گفته این مقام از جمله پیشروی نیروهای روسیه به طرف کی یف، پایتخت اوکراین، تغییر ملموسی نکرده و این نیروها هنوز در اطراف فرودگاه هوستومل مستقرند. این فرودگاه در شمال شرقی شهر قرار دارد.

این مقام افزود که کاروانی شامل ۵۰ تا ۶۰ وسیله نقلیه به طرف ایزیوم در جنوب شرقی خارکیف در حرکت است.

اما به گفته آنها تا این جان نشانه ای در دست نیست که روسیه درحال تقویت نیروهایش با ارسال مهمات یا سربازان تازه از داخل روسیه باشد.
زلنسکی: مذاکرات با روسیه سه‌شنبه ادامه می‌یابد
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۹:۲۸

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد شنبه گفت که روسیه نتایجی که از حمله به اوکراین به دنبال آن بود را بدست نیاورده است.

وی در ادامه سخنانش گفت که در حال حاضر دور چهارم تحریم‌ها علیه روسیه در حال آماده شدن است.

زلنسکی اضافه کرد: «روسیه تلفات زیادی در اوکراین داشته و مسکو واقعیت را درباره تلفات خود نمی‌گوید».

رئیس جمهور اوکراین همچنین خبر داد که مذاکرات با روسیه روز سه‌شنبه نیز ادامه خواهد یافت.

زلنسکی به موضوع انتقال غیرنظامیان از شهرهای اوکراین نیز اشاره کرد و گفت که 3040 غیرنظامی روز دوشنبه از ماریوپول منتقل شده‌اند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا زندگی در این کشور به حالت طبیعی بازگردد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین