|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۳۴۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
روز گذشته و همزمان با سیزدهمین روز از جمله نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا اعلام کرد که واردات نفت و گاز از روسیه را ممنوع کرده است. انگلیس هم گفته واردات نفت از روسیه را تا پایان سال به تدریج به صفر خواهد رساند.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

بر اساس آمارهای سازمان ملل تاکنون بیش از دو میلیون نفر از اوکراین خارج شده اند.

روز گذشته و همزمان با سیزدهمین روز از جمله نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا اعلام کرد که واردات نفت و گاز از روسیه را ممنوع کرده است. انگلیس هم گفته واردات نفت از روسیه را تا پایان سال به تدریج به صفر خواهد رساند.

لهستان هم گفته آماده استقرار جنگنده های میگ-۲۹ خود در آلمان است تا آمریکا در مورد استفاده از آنها تصمیم بگیرد.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

واکنش چین به تحریم نفت و گاز روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۲:۰۹

وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن قاطعانه با تحریم‌های یکجانبه مخالف است چراکه صلح و امنیت را به ارمغان نمی‌آورد.
زلنسکی از آمریکا برای توقف واردات نفت از روسیه تشکر کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۲:۰۹

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا برای ممنوع اعلام کردن واردات نفت از روسیه تشکر کرد. او در پیامی ویدیویی که در طول شب منتشر شد گفت: «من شخصاً از رئیس‌جمهور بایدن به خاطر این تصمیم سپاسگزارم. هر یک سنت که به روسیه پرداخت می‌شود به گلوله و موشک تبدیل می‌شود و کشورهای مستقل را هدف می‌گیرد.
آژانس: دسترسی به سامانه‌های اطلاعات هسته‌ای «چرنوبیل» را از دست داده‌ایم
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۲:۰۴

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده دسترسی به سامانه‌های اطلاعات هسته‌ای چرنوبیل اوکراین را از دست داده و دیگر اطلاعاتی از این نیروگاه به آژانس منتقل نمی‌شود.
کنترل نیروگاه هسته‌ای «زاپوروژیه» به دست روسیه افتاد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۰:۱۶

روسیه اعلام کرد نیروهای گارد ملی اوکراین که از نیروگاه هسته‌ای در زاپوروژیه نگهبانی می‌کردند، سلاح‌های خود را به زمین گذاشتند و گارد ملی روسیه کنترل آن را به دست گرفت.
سفر لاوروف به ترکیه؛ وزیران خارجه روسیه و اوکراین دیدار می‌کنند
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۰:۱۶

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد لاوروف برای شرکت در کنفرانس آنتالیا عازم ترکیه شده و قرار است با «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین نیز دیدار کند.
روسیه برای خروج غیرنظامیان از شهرها یک آتش‌بس جدید اعلام کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۱۰:۱۱

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های دولتی روسیه، مسکو آتش‌بس بشردوستانه دیگری را اعلام کرده است تا غیرنظامیان از شهرهایی که مورد هجوم قرار گرفتند فرار کنند. این گذرگاه‌ها مجددا از ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت محلی برای کی‌یف، چرنیهیف، سومی، خارکیف و ماریوپل راه اندازی می‌شود.
اوکراین می گوید تخلیه شهر 'سومی' با موفقیت کامل شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۸:۵۵

کی‌یف می گوید که هر دو مرحله عملیات خارج کردن مردم از شهر سومی (Sumy) در شمال شرقی این کشور اکنون با موفقیت کامل شده است. کیریلو تیموشنکو معاون دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت: "حدود پنج هزار نفر و بیش از هزار وسیله نقلیه خصوصی حالا در جایی امن هستند."
رئیس سیا: پوتین اول قصد داشت کی‌یف را ظرف دو روز بگیرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ - ۰۸:۵۴

ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، می گوید که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تصرف پایتخت اوکراین در همان دو روز نخست حمله برنامه ریزی کرده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین