|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: تاکنون شاهد بوده‌ایم چین به تحریم‌ها پایبند بوده است. آنها در نشست شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع داده و اظهاراتی درباره تمامیت راضی و استقلال اوکراین داشته‌اند.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

تداوم حملات روسیه باعث کشته، زخمی و آواره شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان در اوکراین شده و تلاش‌ها برای میانجیگری و توقف جنگ عملا بی‌نتیجه مانده است.

تا کنون بیش از یک و نیم میلیون نفر از اوکراین خارج شده اند.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

اوکراین: روسیه کریدور بشردوستانه در «ماریوپول» را بمباران کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۴:۵۰

وزارت دفاع اوکراین: نیروهای روسیه کریدور بشردوستانه در نزدیکی ماریوپول را بمباران کردند.

وزیر خارجه اوکراین: روسیه ۳۰۰ هزار غیرنظامی را در ماریوپول به گروگان گرفته و از خروج آن‌ها جلوگیری می‌کند. / فارس
سازمان ملل: از آغاز جنگ ۲ میلیون نفر اوکراین را ترک کرده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۳:۲۳

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده تعداد پناهجویانی که در ۱۳ روز گذشته، اوکراین را به سمت کشورهای دیگر ترک کرده‌اند به ۲ میلیون نفر رسیده است.
۸۲ درصد از اوکراینی‌ها معتقدند روسیه را شکست خواهند داد
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۲:۱۴

نظرسنجی تازه منتشر شده نشان داد که به رغم حمله نظامی مرگبار روسیه به اوکراین، اکثر اوکراینی‌ها به توانایی خود برای دفاع از کشورشان باور دارند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این نظرسنجی توسط شرکت اوکراینی "گرادوس ریسرچ" و بین تاریخ ۲۸ فوریه تا اول مارس انجام شد. این نظرسنجی نشان داد که ۸۲ درصد از اوکراینی‌ها معتقدند می‌توانند حملات روسیه را دفع کنند، هشت درصد اعلام کردند که مطمئن نیستند بتوانند این کار را انجام دهند و ۱۰ درصد گفتند نظر دادن در این باره خیلی دشوار است.

این نظرسنجی نشان داد که ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان قدرت اوکراین را به قدرت نیروهای مسلح اوکراینی نسبت می‌دهند و ۶۱ درصد گفتند که اصلی‌ترین عامل اتحاد و مقاومت جامعه اوکراینی است.

براساس این نظرسنجی، ۵۸ درصد دیگر گفتند که حمایت نظامی غرب یکی از عوامل کلیدی در این پیروزی است.

این نظرسنجی نشان داد، تنها یک درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که بهترین نتیجه مذاکرات شروط روسیه برای صلح بوده است.

در همین حال ۷۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند، انتظار دارند این جنگ اوکراین را قوی‌تر سازد.

در مورد احساس اوکراینی‌ها به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که حداقل تا اندازه‌ای از وی حمایت می‌کنند. زلنسکی که پیش از رسیدن به ریاست جمهوری یک کمدین شناخته شده بود، به شدت به خاطر رهبری‌اش در دوران این جنگ مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است.

روسیه روز دوشنبه یک سری از شروط خود برای مذاکره با اوکراین به منظور پایان دادن به این درگیری را علنا منتشر کرد؛ شروطی که کی‌یف همه آنها را در نشست‌های قبلی با مسکو رد کرده بود.

در این نظرسنجی ۲۱۴۴ شرکت‌کننده بین ۱۸ تا ۶۰ سال که در شهرهای اوکراینی با جمعیت بالای ۵۰ هزار تن سکونت داشتند، شرکت کردند.
کاخ سفید: اگر چین تجریم ها علیه روسیه را رعایت نکند، اقداماتی علیه پکن انجام خواهیم داد
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۱:۲۶

سخنگوی کاخ سفید گفت که اگر پکن به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه پایبند نباشد، آمریکا دست به اقداماتی علیه چین خواهد زد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: تاکنون شاهد بوده‌ایم چین به تحریم‌ها پایبند بوده است. آنها در نشست شورای امنیت سازمان ملل رای ممتنع داده و اظهاراتی درباره تمامیت راضی و استقلال اوکراین داشته‌اند.

وی افزود: اگر آنها تحریم‌ها را رعایت نکنند، ما گام‌هایی برمی‌داریم اما فعلا تا امروز شاهد چیزی نبوده‌ایم.
روسیه تحریم نفتی شویم، گاز آلمان را قطع می‌کنیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۱:۲۰

روسیه هشدار داد اگر غرب به تحریم‌هایش ادامه دهد و به ویژه تحریمی علیه نفت این کشور اعمال کند، مسکو ممکن است خط لوله اصلی گاز خود را به آلمان ببندد .
اتحادیه اروپا به دنبال 'قطع تدریجی وابستگی به انرژی روسیه'
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۰:۵۳

اتحادیه اروپا پیش‌نویس برنامه خود را برای قطع تدریجی وابستگی به انرژی روسیه آماده کرده است. این اتحادیه در حال حاضر نیمی از گاز و ذغال‌سنگ مورد نیاز خود و یک سوم از نفت مورد نیازش را از روسیه وارد می‌کند.
اوکراین: پیشروی روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۱۰:۵۲

ارتش اوکراین به تازگی در گزارشی درباره آخرین تحولات مرتبط با حمله روسیه اعلام کرد "عملیات تهاجمی دشمن ادامه دارد، اما سرعت پیشروی نیروهایشان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
اوکراین خواستار ملاقات زلنسکی و پوتین شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۸:۴۹

وزیر امور خارجه اوکراین خواستار گفت‌وگوی مستقیم میان ولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی شد.

به گزارش شبکه خبری اسکای، همزمان با پایان بی‌نتیجه سومین دور مذاکرات میان دو کشور روسیه و اوکراین، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت، کی‌یف می‌داند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اقدامات این کشور را فرماندهی می‌کند.

کولبا گفت: مدت‌هاست خواستار گفت‌وگوی مستقیم میان روسای جمهور اوکراین و روسیه هستیم چراکه همگی می‌دانیم پوتین تصمیم‌گیرنده نهایی است، خصوصا در برهه فعلی.
پیشکسوت پرسپولیس: پسرم جانش را برداشت و از اوکراین در رفت
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۸:۴۸

رضا وطنخواه پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به خروج پسرش از اوکرین بعد از حمله روسیه به خاک این کشور گفت: پسرم بعد از مدت‌ها خودش را از خاک اوکراین خارج کرد. با آن وضع جنگ در اوکراین، حواسمان پرت شده است. الان پسرم حوالی ترکیه است. زندگی خود را در "کیف" (پایتخت اوکراین) گذاشت و جانش را برداشت و در رفت.
پوتین: از سرباز وظیفه در جنگ استفاده نمی‌کنیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ - ۰۸:۲۴

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که وظیفه انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین فقط شامل پرسنل نظامی حرفه‌ای می‌شود.

به گزارش صدی البلد، پوتین تاکید کرد که سربازان وظیفه ارتش روسیه در عملیات نظامی در اوکراین شرکت نخواهند کرد.

پوتین خطاب به بستگان سربازانی که اکنون در عملیات ویژه نظامی شرکت می‌کنند، گفت: می‌خواهم خطاب به مادران، همسران، خواهران، عروس‌ها و دوستان سربازان و افسران ما که اکنون در حال دفاع از روسیه در جریان عملیات ویژه نظامی هستند، صحبت کنم. من درک می‌کنم که چگونه نگران عزیزان خود هستید. شما می‌توانید به اندازه کل کشور به آنها افتخار کنید و نگران آنها باشید. من می‌خواهم تأکید کنم که سربازان خدمت وظیفه در جنگ شرکت نمی‌کنند و هرگز هم نخواهند کرد. هیچ فراخوانی برای اعزام نیروهای ذخیره وجود نخواهد داشت.»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین