|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۴۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
مقام‌های وزارت دفاع اوکراین می‌گویند روسیه نیروهای خود را برای یک تهاجم تمام‌عیار علیه کیف آماده می‌کند. براساس گزارش ارتش اوکراین نیروهای مسکو در حال جمع آوری تجهیزات لازم برای حمله به پایتخت هستند و تانک‌ها و یگان‌های پیاده‌نظام موتوریزه آن برای آماده کردن شرایط به شهر ایرپین در حومه کیف نزدیک می‌شوند.

بامداد پنجشنبه ۵ اسفند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از هفته‌ها گمانه زنی، بالاخره فرمان حمله نظامی همه جانبه به اوکراین را صادر کرد.

در یازده روز گذشته بیش از یک و نیم میلیون نفر از اوکراین خارج شده اند.

سه دور مذاکره میان اوکراین و روسیه تاکنون به توافق برای ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان منجر شده است.

آخرین اخبار و تحولات مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

روسیه فهرست کشورهای غیردوست را تصویب کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۵:۲۹

این فهرست شامل ایالات متحده و کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا (شامل مناطق جرسی، آنگویلا، جزایر ویرجین بریتانیا، جبل الطارق)، اوکراین، مونته نگرو، سوئیس، آلبانی، آندورا، ایسلند، لیختن اشتاین، موناکو، نروژ، سن مارینو، مقدونیه شمالی و همچنین ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، میکرونزی، نیوزیلند، سنگاپور و تایوان است
پاریس: بازکردن کریدورهای انسانی به سوی بلاروس و روسیه پیشنهاد ما نبود
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۵:۲۴

کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواستی برای بازکردن کریدورهای انسانی در اوکراین برای تخلیه غیرنظامیان به سوی بلاروس و روسیه نکرده است
آنکارا: وزیران خارجه روسیه و اوکراین پنجشنبه دیدار می‌کنند
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۵:۰۲

وزیر خارجه ترکیه گفته «سرگئی لاوروف» و «دیمیتری کولبا» روز پنجشنبه در «آنتالیا» با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
نتفلیکس خدمات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۴:۰۹

به دنبال موج تحریم علیه روسیه، شرکت تولید و اشتراک فیلم نتفلیکس نیز اعلام کرد که خدمات خود را در روسیه به دلیل تحولات اوکراین به حالت تعلیق در آورده است.
بلینکن: درحال تقویت قوای ناتو در شرق هستیم
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۴:۰۶

آنتونی بلیکن وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام اینکه ۴۰۰ نیروی آمریکایی در روزهای آتی وارد لیتوانی در شرق اروپا خواهند شد، گفت: درحال تقویت قوای ناتو در شرق هستیم
کریدورهای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی، به بلاروس و و روسیه منتهی می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۲:۲۰

مسیرهای منتشر شده توسط خبرگزاری ریانووستی روسیه نشان می دهد که غیرنظامیان می توانند به روسیه و بلاروس بروند. کریدور از کی‌یف به بلاروس، متحد روسیه منتهی خواهد شد و غیرنظامیان خارکیف فقط یک کریدور منتهی به روسیه خواهند داشت.
۱۵ هزار نفر در جریان تظاهرات ضد جنگ در روسیه بازداشت شده‌اند
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۲:۱۹

هزاران تن از معترضان به حمله روسیه به اوکراین در شهرهای مختلف روسیه روز یکشنبه ششم مارس با شعار "نه به جنگ" به خیابان‌ها رفتند. به گزارش سی ان ان در جریان اعتراضات روز یکشنبه ۴۶۴۰ نفر بازداشت شدند. بنابر این گزارش از هنگام تهاجم روسیه به اوکراین تا به حال ۱۳ هزار نفر در روسیه در مخالفت با این اقدام بازداشت ‌شده‌اند.
ویزا و مسترکارت خدمات خود را در روسیه متوقف کردند
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۲:۱۹

شرکت‌های صادرکننده کارت‌های بین‌المللی مسترکارت و ویزا اعلام کردند که به دلیل تحریم‌های مرتبط با حملات روسیه در اوکراین، فعالیت‌های خود را متوقف کرده و اتصال تمامی بانک‌های روسی با سیستم‌های پرداخت خود را قطع می‌کنند
تلاش آمریکا برای افزایش تولید نفت عربستان و ونزوئلا
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۲:۱۸

گزارش ها حاکی از آن است که دولت آمریکا در حال بررسی سفر جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به عربستان سعودی است تا از این پادشاهی بخواهد، تولید نفت خود را افزایش دهد. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که مقامات آمریکا و ونزوئلا در مورد کاهش تحریم‌های نفتی ونزوئلا نیز گفتگو کرده اند.
قیمت نفت به ۱۳۰ دلار رسید؛ بالاترین رقم در ۱۳ سال گذشته
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۶

قیمت نفت به بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته رسید

در حالی که آمریکا از گفتگو با متحدان خود درباره تحریم احتمالی نفت روسیه خبر داده، قیمت نفت به بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته رسیده است.

قیمت نفت خام برنت در بازار آسیا بعد از رسیدن به بشکه‌ای ۱۳۹ دلار در نزدیکی ۱۳۰ دلار ایستاده است.

اشغال اوکراین توسط روسیه و نگرانی ناشی از آن بر تامین انرژی، بازار نفت جهان را شوکه کرده است.

همزمان قیمت سوخت مصرف کنندگان بالا رفته و نگرانی در میان مردم را بیشتر کرده است.
وزارت دفاع اوکراین: روسیه برای تهاجم تمام عیار علیه کیف آماده می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۵

مقام‌های وزارت دفاع اوکراین می‌گویند روسیه نیروهای خود را برای یک تهاجم تمام‌عیار علیه کیف آماده می‌کند. براساس گزارش ارتش اوکراین نیروهای مسکو در حال جمع آوری تجهیزات لازم برای حمله به پایتخت هستند و تانک‌ها و یگان‌های پیاده‌نظام موتوریزه آن برای آماده کردن شرایط به شهر ایرپین در حومه کیف نزدیک می‌شوند.
ایجاد کریدورهای بشردوستانه در چند شهر اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۵

وزارت دفاع روسیه: به درخواست رئیس‌جمهور فرانسه، کریدورهای امن برای خروج غیرنظامیان از کی‌یف،ماریوپول، خارکیف و سومی باز خواهد شد.
کره جنوبی مبادلات با بانک مرکزی روسیه را قطع کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۵

کره جنوبی اعلام کرد که مبادلاتش با بانک مرکزی روسیه را قطع خواهد کرد. اعلامیه وزارت خارجه این کشور نشان‌دهنده آخرین اقدام سئول برای پیوستن به تلاش‌های کشورهای غربی برای اعمال تدابیر سخت‌گیرانه علیه مسکو به دلیل تهاجم به اوکراین است.
انگلیس از اینترپل خواست دسترسی روسیه را قطع کند
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۵

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس در نامه‌ای خطاب به اینترپل، خواستار تعلیق دسترسی روسیه به سامانه‌های این نهاد بین‌المللی شد. پاتل گفت: انگلیس شانه به شانه اوکراین می‌ایستد.
ادعای وال استریت ژورنال از قول ۴ مقام آمریکایی: روسیه شبه‌نظامیان سوری را برای جنگ در اوکراین استخدام کرده
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۵

روزنامه وال استریت ژورنال، چهار مقام آمریکایی گفتند، ارزیابی آمریکایی‌ها نشان می‌دهد که روسیه که از سال ۲۰۱۵ در داخل جنگ سوریه فعال است، طی روزهای اخیر شبه‌نظامیانی را از آنجا جذب کرده و امیدوار است که تجربه و تخصص آنها در نبرد شهری بتواند برای تصرف کی‌یف راهگشا باشد و ضربه‌ای مهلک به دولت اوکراین وارد آورد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین