|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۳۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
رییس قوه مقننه با تاکید بر این که دلیلی برای تفرقه در داخل نداریم ادامه داد: یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله داریم و بسیاری از احکام دینی مان یکسان است که چیز کمی نیست و همین موضوع باعث وحدت بیشتر می شود.
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر توسط جریان های تروریستی در فرانسه گفت: این اتفاقات نشان داد که کشورهایی که پشت صحنه تروریست خاورمیانه بودند اکنون گرفتار همان تروریست ها شده اند.

 «علی لاریجانی» روز شنبه در همایش وحدت و امنیت که با حضور علمای شیعه و سنی استان آذربایجان غربی و به مناسبت هفته وحدت در مصلای ارومیه برگزار شد با اشاره به سخنرانی نمایندگان اهل تسنن در این مراسم گفت: این سخنان گویای وحدت و حفظ انضباط در کشور است و این جلسه نیز نشان دهنده دغدغه های مشترک میان شیعه و سنی است زیرا همه نگران اسلام هستند.

وی با بیان این که در این تردیدی نیست که موضوع وحدت از نظر عقلی امری لازم است چون همه تابع یک آیین هستیم، ادامه داد: باید اصل بر وحدت باشد چون بنیاد اسلام بر وحدت و همزیستی بنا شده است.

رییس قوه مقننه با تاکید بر این که دلیلی برای تفرقه در داخل نداریم ادامه داد: یک پیامبر، یک کتاب آسمانی و یک قبله داریم و بسیاری از احکام دینی مان یکسان است که چیز کمی نیست و همین موضوع باعث وحدت بیشتر می شود. همه این ها نشان می دهد که همه فرقه های اسلامی در وجوه مختلف همگرایی زیادی دارند.

وی با اشاره به وجود آمدن گروه های تندرو در خاورمیانه افزود: ما همه یک آیین و کیش داریم اما کسانی امروز ناهنجاری هایی را در بلاد اسلامی انجام می دهند که یا ماموریتی برای برهم زدن وحدت دارند یا بسیار بدفکر هستند که می خواهند به نام تکفیر، بین شیعه و سنی تفرقه بیندازند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط منطقه و عالم اسلام به هر عقل سلیمی می گوید که هر کسی که این اختلافات را به وجود آورده می خواهد دامنه اش را آن قدر وسیع کند که آن کشور را از اصل ساقط کند.

لاریجانی با تاکید بر این که مشکل امنیتی باعث فرار سرمایه می شود، ادامه داد: چند روز گذشته در فرانسه اتفاقاتی افتاد که باعث به هم ریختگی فراوانی در این کشور شد. البته در عالم اسلام نیز چندین سال است که توسط همین کشورها اختلافات زیادی به وجود آمده و حالا همین کشورهایی که از پشت صحنه، تروریست ها را در عالم اسلام می دیدند و حمایت می کردند، حالا درک می کنند که چه اتفاقاتی با تروریست در کشورهای اسلامی رخ داده است.

وی ادامه داد: آن ها با حضور در عراق و افغانستان مشکلات عدیده امنیتی به وجود آورده اند حالا ببینید که چه رخ داده است؛ فرانسه، همه چیز به هم ریخته و هیچ کسی در امنیت نیست و اگر امنیت وجود نداشته باشد زندگی مختل می شود حالا این موضوع به جان خودشان افتاده است.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل تروریست به خصوص درباره این جریان عجیب و غریبی که همه را کافر می داند و خود را مومن، نشان می دهد که خودپرستی در درونشان موج می زند که ناامنی ایجاد می کنند اما از طرفی هم گویای این است که افکار آن ها تصنعی و دست ساز است که البته ریشه دار نیست و افکاری که ریشه دار نباشد نمی تواند رشد کند.

لاریجانی با تاکید بر تقویت وحدت بین مسلمانان گفت: باید با گروه های تروریستی و تندرو که در جامعه به دنبال تخریب اسلام هستند، مقابله کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما برای وحدت دلیل نمی خواهیم بلکه برای این که تفرقه به وجود آید دلیل لازم است. بنابراین وقتی روی موضوع وحدت آن قدر تاکید می کنیم به دلایل فوق است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود به مشکلات استان آذربایجان غربی و دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: دریاچه ارومیه در یک سال اخیر دغدغه خاطر شده بود و این موضوع برای ما بسیار مهم است و نمایندگان استان نشست های مختلفی را برگزار کردند تا این مشکل حل شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نمایندگان این استان در مجلس افرادی صاحبنظر و پرتحرک هستند ، ادامه داد: استان آذربایجان غربی باید از این ظرفیت استفاده کند تا بتوانند برنامه مدونی برای توسعه استان بنویسند.

لاریجانی یکی دیگر از دغدغه های مجلس را توجه به مسایل فرهنگی و دینی عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس توجه خود را در مسایل فرهنگی در بودجه گسترش داده است زیرا نگاه مجلس به کارهای فرهنگی زیربنایی است و امسال هم برای حوزه مسایل دینی ، یک شان و جایگاه خاصی قائلیم.

**امنیت پایدار با گسترش اقتصاد ایجاد می شود

وی با بیان این که مسایل امنیتی کشورمان از جنس دیگر کشورها نیست ، گفت: این به این دلیل است که علمای دینی با همکاری مراکز امنیتی اجازه ایجاد مشکلات امنیتی را نمی دهند و حتی نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج از یک ورزیدگی برای مقابله با مشکلات برخوردارند.

رییس قوه مقننه ادامه داد: گروه های تروریستی هم می دانند اگر با ایران سرشاخ شوند ، ایران جدی با آن ها برخورد می کند زیرا با کسی شوخی نداریم اما امنیت پایدار زمانی ایجاد می شود که اقتصاد گسترش یابد.

لاریجانی با بیان این که موضوعات امنیتی مسایل بسته ای نیست ، گفت : عوامل مختلفی به آن بستگی دارد مثل وحدت و اقتصاد پررونق که باید برای پایداری امنیتی به اقتصاد پررونق روی آوریم اما متاسفانه در سال های گذشته کارهایی انجام شد که درست نبود و یکی از نتایج آن عدم رونق در کارخانجات بود ولی امروز تلاش دولت و مجلس این است که آن رونق دوباره برگشته و افزایش یابد.

رییس قوه مقننه با بیان این که در بودجه سال آینده به مشوق های اقتصادی بیشتر از سال های قبل توجه شده است ، گفت: موضوعاتی مانند نفت وجود دارد که برخی از کشورها می خواهند به وسیله آن به کشورمان صدمه وارد کنند اما این کشورهای منطقه عقلشان کوچک است و نمی فهمند که اگر می خواهند به کشوری صدمه بزنند باید اول آن را بشناسند.

لاریجانی ادامه داد: در گذشته نیز آنها صدام را جلو انداختند و گفتند یک هفته ای تهران را می گیرند ولی بعدا خجالت کشیدند اما ما تلافی نکردیم ولی باید خودشان از کارهایی که امروز انجام می دهند دوباره خجالت بکشند زیرا بازی کودکانه است و برای خودشان هم ضرر دارد. مثل جریان های تروریستی که قبلا نیز به آنها هشدار داده بودیم و آن ها به هشدارهای ما توجه نکردند ولی امروز با این خام اندیشان مواجه هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: ولی با توجه به این مسایل نگاه دولت و مجلس به دنبال ایجاد شرایط رونق در تولید است حتی اگر بنا باشد پروژه های عمرانی را واگذار کنیم و سرمایه بانک ها را تغییر دهیم تا رونق به وجود آید ، این کار را خواهیم کرد.

علی لاریجانی قرار است در سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی با صنعتگران و تولیدگران و امام جمعه کنونی و اسبق آذربایجان غربی دیدار کند.

منبع: ایرنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین