|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۳۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
غربي‌ها كه از تاسيس القاعده خيري نديدند بر اين عقيده بودند كه داعش را بر‌اساس معيارهاي صحيح و با تجربه گرفتن از رفتارهاي القاعده ايجاد كرده‌اند لذا از پذيرش نصايح جهاني خودداري كرده و همچنان به حمايت از تروريست‌ها ادامه دادند.
  اروپا بارديگر در وحشت فرو رفت و اين‌بار فرانسه شاهد حوادث تروريستي بود كه چندين كشته و زخمي بر جاي گذاشت.

كشورهاي بزرگ اروپايي شامل انگليس، فرانسه و آلمان در كنار آمريكا در طول ۴ سال اخير با ادعاي سرنگون‌سازي نظام سوريه و در اصل براي سلطه بر منطقه، حمايت‌هاي گسترده‌اي از گروه‌هاي تروريستي داشته‌اند. حتي زماني كه آنها ادعاي مقابله با تروريسم با محوريت ائتلاف ضد داعش را مطرح نمودند باز هم به اين حمايت‌ها ادامه داد‌ه‌اند چنانكه گزارش‌ها از ارسال تسليحات توسط آمريكا براي داعش در عراق و سوريه خبر داده‌اند. انگليس و فرانسه نيز نشست‌هاي حمايتي از اين گروه‌ها برگزار كرده‌اند. آنچه جهانيان همواره هشدار داده‌اند آن است كه گروه‌هاي تروريستي حتي به حاميان خود نيز رحم نمي‌كنند و در نهايت به سمت اين كشورها پيش خواهند رفت.

غربي‌ها در حالي به اين نصايح گوش فرا ندادند كه تحولات روزهاي اخير فرانسه حقانيت آن هشدارها و غفلت غرب را آشكار مي‌سازد. غربي‌ها كه از تاسيس القاعده خيري نديدند بر اين عقيده بودند كه داعش را بر‌اساس معيارهاي صحيح و با تجربه گرفتن از رفتارهاي القاعده ايجاد كرده‌اند لذا از پذيرش نصايح جهاني خودداري كرده و همچنان به حمايت از تروريست‌ها ادامه دادند.
گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش كه سياست غرب در كشتار مسلمانان را اجرا كردند در فاز دوم طراحي غرب، زمينه‌ساز حضور نظامي بزرگان اروپا در كنار آمريكا در منطقه گرديدند. اين در حالي بود كه غربي‌ها براي تكرار نشدن انزجار جهاني از اقدامات آنها در افغانستان بر اين امر تاكيد مي‌كردند كه گروه‌هاي تروريستي با اسلام متفاوت هستند و نبايد آنها را يكسان دانست.

اين سخنان در حالي از سوي سران غرب مطرح گرديد كه در عمل مغاير با اين ادعا را اجرا كرده و همچنان به سياست يكسان دانستن تروريسم و اسلام اصرار دارند. نمود عيني اين امر را در مواضع سران فرانسه در قبال حمله تروريستي و البته مشكوك به نشريه فرانسوي مي‌توان مشاهده كرد. نشريه‌اي كه روز چهارشنبه كاريكاتوري از ابوبكر بغدادي سركرده گروه تروريستي داعش را منتشر كرد. مقامات فرانسه در واكنش به حمله تروريستي به اين نشريه در اقدامي كه در ظاهر حمايت از اسلام است از نشريات فرانسوي خواستند كه از اهانت به مقدسات ديني خودداري كنند.

اين سخنان سران فرانسه اين سوال را ايجاد مي‌كند كه اگر آنها به دنبال اسلام‌ستيزي نيستند چرا نام ابوبكر بغدادي سركرده تروريست‌ها را به عنوان مقدسات اسلامي به زبان مي‌آورند.؟ اين مواضع همان اسلام‌ستيزي با معرفي تروريست‌ها به عنوان مقدسات اسلامي است.

منبع: سیاست روز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین