|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی جوان‌ترین زائر اعزامی آذربایجان غربی به حج تمتع امسال را 17 ساله و کهنسال‌ترین زائر را 92 ساله عنوان کرد.
امیر شجاع‌زاده با اشاره به فرا رسیدن هفته حج اظهار داشت: امسال یک هزار و 412 نفر از آذربایجان غربی در قالب 12 کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

وی با اعلام اینکه از این تعداد 695 نفر مرد و 717 نفر زن هستند، خاطرنشان کرد: در مجموع 570 نفر از زائران اعزامی استان سنی و 842 نفر شیعه هستند.

شجاع‌زاده جوان‌ترین زائر حج تمتع امسال از آذربایجان غربی را 17 ساله و مسن‌ترین آنان را 92 ساله اعلام و تصریح کرد: جوان‌ترین زائر متولد سال 1375 و مسن‌ترین آنان متولد سال 1300 شمسی است.

وی از تداوم برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی آمادگی حج تمتع اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این کلاس‌ها با زمان اعزام افراد به حج تمتع قرابت زمانی داشته باشند تا به این ترتیب زائران در جریان آخرین قوانین و مقررات باشند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کاروان‌های اعزامی آذربایجان غربی به حج تمتع به صورت مدینه بعد هستند، از آغاز پروازهای اعزامی زائران استان از چهاردهم مهر ماه سال جاری خبر داد و افزود: عملیات اعزام زائران در قالب پنج پرواز رفت از فرودگاه ارومیه به مقصد جده انجام خواهند شد که تا هفدهم مهر ماه ادامه می‌یابند.

شجاع‌زاده همچنین زمان آغاز پروازهای برگشت را از پانزدهم آبان ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: بازگشت زائران حج تمتع استان در قالب پنج پرواز از پانزدهم آبان ماه سال جاری آغاز شده و تا هجدهم آبان ماه ادامه می‌یابد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین