|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خبر داد:
کد خبر: ۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به ارسال ۱۲۰ تن دارو برای حجاج عازم به عربستان گفت: حجاج کشورمان با رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچ نگران بیماری ویروس کرونا در عربستان نباشند.
تدبیر و امیدسیدعلی ریاض در همایش پزشکان حج ویژه تمتع سال 1392 اظهار داشت: امسال در حدود 520 پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به حجاج کشورمان به عربستان اعزام می‌شوند و همه پیش‌بینی‌ها برای تجهیز امکانات و بیمارستانها صورت پذیرفته و قبل از ماه مبارک رمضان نیز 120 تن دارو برای ارائه خدمات دارویی حجاج تمتع 92 به عربستان ارسال شده است.

وی افزود: آموزش‌ها و بازآموزی‌های لازم در زمینه بیماریهای شایع مناسک حج به پزشکان ارائه می‌شود که این برنامه یکی از همین آموزش‌ها و بازآموزی‌ها است. 

وی به تولیدات انیمیشن و تهیه بروشور، مجله و موارد دیگر برای ارتقاء سطح آگاهی حجاج اشاره کرد و بیان داشت: حتی در زمان پرواز نیز در پشت صندلی‌های هواپیمای حجاج بروشورهای میقات تندرستی در اختیار آنان قرار می‌گیرد و در زمان حضور حجاج در عربستان نیز از طریق پیامک با حدود 64 حاجی ارتباط آموزشی  و ارتقای دانش بهداشتی و درمانی آنان صورت می‌پذیرد. 

ریاض با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت زیرمجموعه جمعیت هلال احمر بوده و همیشه از حمایت‌های رئیس جمعیت برخوردار بوده است گفت: اخیرا ارتقای ساختار تشکیلاتی گرفته‌ایم و با نگاه آینده‌نگری 20 ردیف خود را به 60 ردیف افزایش داده‌ایم.

ریاض ادامه داد: در این زمینه در حوزه آموزش نیز 14 نفر در دانشگاه علوم پزشکی تهران دوره MPH حج را می‌گذرانند و سال آینده نخستین فارغ‌التحصیلات را خواهیم داشت و رایزنی با وزارت بهداشت صورت گرفته تا بتوانیم ارتقای تحصیلات تکمیلی حج را نیز داشته باشیم. 

وی به اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت از جمله راه‌اندازی دبیرخانه سلامت حج کشورهای اسلامی، چاپ مجله و برگزاری کلاس‌های بازآموزی اشاره کرد و افزود: در ادامه اقدامات این مرکز بزودی کلنگ ساخت دو بیمارستان در شهرهای عتبات از جمله کربلا و نجف اشرف زده می‌شود. 

ریاض خاطرنشان کرد: اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت ایران آنقدر در بین کشورهای اسلامی ارتقاء یافته است که حتی کشورهای مطرحی مانند ترکیه نیز از فعالیت‌های پزشکی حج ایران الگوپذیری می‌کنند و ما نیز سعی می‌کنیم بدون هیچ خدشه‌ای بهترین خدمات را به حجاج کشورمان ارائه دهیم.

در حاشیه همایش پزشکان حج ویژه تمتع سال 92، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پاسخ به پرسش تسنیم در رابطه با آخرین وضعیت ساخت بیمارستان‌های کشورمان در عتبات عراق گفت: خوشبختانه پس از رایزنی‌های متعدد بین دو جمعیت هلال احمر ایران و عراق زمینه ساخت دو بیمارستان در شهرهای کربلا و نجف اشرف صورت پذیرفته است.

وی افزود: بر این اساس پس از تایید طراحی‌ها، تجهیز، تعداد تخت‌ها انشاءالله بیمارستانهای 50 تخت‌خوابی تخصصی در شهرهای کربلا و نجف اشرف ساخته می‌شود که این دو بیمارستان در زمینه تخصصی چشم پزشکی و نفرولوژی (کلیه) فعالیت خواهند کرد و با توجه به صحبت‌هایی که با رئیس جمعیت هلال احمر کشور داشتیم امیدواریم در هفته‌های آینده بتوانیم کلنگ ساخت این دو بیمارستان را با توجه به فراهم شدن هزینه اولیه ساخت آن شروع کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر خاطرنشان کرد: در زمینه بیماری ویروس کرونا نیز حجاج کشورمان با رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچ نگران سلامتی خود نباشد زیرا این بیماری در برخی از نقاط عربستان بوده و هیچ موردی در شهرهای مکه و مدینه گزاش نشده است و بیشترین و تنها توصیه ما به حجاج رعایت بهداشت فردی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین