|
|
امروز: شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۳۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵


ایرنا: تارنمای العربی الجدید در گزارشی مدعی شد که مصر درحال میانجیگری میان عربستان سعودی و انصارالله یمن برای دستیابی به راه حلی برای پایان بحران در این کشور است.

به گزارش تارنمای العربی الجدید، یک منبع دیپلماتیک مصری به این رسانه گفته است: قاهره تحرکات گسترده‌ ای را اخیرا در رابطه با بحران یمن و در راستای کمک به عربستان سعودی انجام داده است.

بر اساس این گزارش، قاهره از یک سو میان عربستان سعودی و یمن و از طرفی دیگر میان ریاض و تهران میانجیگری می‌کند.

این منبع افزوده است: طی روزهای گذشته، هیأت‌هایی به نمایندگی از سوی همه طرف‌ های یمنی به قاهره آمده‌اند و میان آن ها درباره دست‌یابی به یک راهکار برای پایان دادن به بحران یمن تبادل نظر انجام شده است.

این منبع که نام آن ذکر نشده همچنین مدعی شده است: مقام های ایرانی نیز به تازگی به قاهره رفته‌اند و درباره مسائل موجود میان تهران و ریاض به بحث و تبادل پرداخته اند.

این گزارش می افزاید که قاهره به منظور کمک به عربستان سعودی به میانجیگری در چند پرونده از جمله مساله یمن پرداخته و در مقابل نیز ریاض حمایت‌های اقتصادی خود را از قاهره افزایش خواهد داد و یکی از صندوق‌های سرمایه‌ گذاری عربستان حجم سرمایه‌گذاری‌ها خود در مصر را در چند پروژه بزرگ افزایش خواهد داد.

این در حالی است که روز پنجشنبه کمیته پیگری و رایزنی سیاسی مصر و عربستان سعودی به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان به کار خود پایان داد.

هنوز مقام های مصری و یمنی واکنشی به این گزارش نشان ندادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین