|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
سالن مطهري اين دانشگاه كه محل برگزاري اين مناظره بود با وجود گذشت نيم ساعت از زمان اين مناظره كه قرار بود ساعت ١٣ تا ١٥ برگزار شود با جمعيتي حدود ٤٠ تا ٥٠ نفر پر شده بود. مهدي كوچك‌زاده هم با تاخير به سالن مطهري رسيد و كنار صادق محصولي نشست.
دو روز پيش خبر برگزاري مناظره‌يي ميان غلامحسين كرباسچي و مهدي كوچك‌زاده به مناسبت ٩ دي در دانشگاه تربيت مدرس روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت.

اين مناظره قرار بود با سخنراني صادق محصولي، وزير كشور دولت نهم همراه باشد. متولي برگزاري اين مناظره هم بسيج دانشجويي اين دانشگاه اعلام شد اما ٩ دي، روز برگزاري اين مناظره كه قرار بود در سالن شهيد مطهري اين دانشگاه برگزار شود خبري از دبيركل حزب كارگزاران نبود تا مقابل نماينده پايداري‌ها بنشيند.

غلامحسين كرباسچي يك ساعت پيش از برگزاري مناظره در گفت‌وگويي با ايلنا خبر حضورش در اين نشست را تكذيب كرد و گفت: هيچ هماهنگي با او در اين مورد صورت نگرفته است. در حالي كه تا زمان برگزاري همايش موضوع لغو اين مناظره و تبديل آن به سخنراني كوچك‌زاده و محصولي به مناسبت ٩ دي از سوي برگزار‌كنندگان آن رسانه‌يي نشده بود. ورودي دانشگاه تربيت مدرس براي ورود كساني كه دانشجو نبودند سخت مي‌گرفت و براي اجازه ورود و حضور در نشست با نهاد برگزار‌كننده هماهنگ مي‌كرد.

سالن مطهري اين دانشگاه كه محل برگزاري اين مناظره بود با وجود گذشت نيم ساعت از زمان اين مناظره كه قرار بود ساعت ١٣ تا ١٥ برگزار شود با جمعيتي حدود ٤٠ تا ٥٠ نفر پر شده بود. مهدي كوچك‌زاده هم با تاخير به سالن مطهري رسيد و كنار صادق محصولي نشست كه از همان ابتدا در سالن حضور يافته بود. كوچك‌زاده، محصولي و مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس با هم مشغول گفت‌وگو بودند و در نهايت برنامه مناظره ميان نمايندگان دو جناح سياسي را به سخنراني يك سويه صادق محصولي و مهدي كوچك‌زاده براي روايت مجدد ٩ دي تبديل كردند.

اما حسين اوركي، مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس كه متولي برگزاري اين مناظره بود علت عدم حضور غلامحسين كرباسچي را معذوريت‌هاي او براي حضور در مناظره اعلام كرد و به خبرنگار «اعتماد» گفت: «آقاي كرباسچي پيش از اين در صحبت‌هايي كه با هم داشتيم اعلام كرده بود كه حاضر است در مقابل هر‌كدام از اصولگرايان براي مناظره حضور يابد و در هر برنامه تحت عنوان ميزگرد يا مناظره شركت كند اما دو روز پيش كه براي هماهنگي‌هاي نهايي با ايشان صحبت كرديم آقاي كرباسچي گفتند كه به دليل معذوريت‌هايي كه دارم نمي‌توانم در اين مناظره شركت كنم حتي ما به جاي آقاي كوچك‌زاده آقاي بذرپاش را پيشنهاد داديم تا طرف ديگر مناظره باشند كه ايشان باز هم قبول نكردند.

البته من فكر مي‌كنم با توجه به موضوع مناظره و تماس‌هايي كه من با اصلاح‌طلبان داشتم هيچ كدام از اصلاح‌طلبان حاضر نمي‌شدند براي مناظره در برنامه حضور پيدا كنند.» مسوولان برگزاري اين همايش سوال «اعتماد» در مورد علت رسانه‌يي نشدن لغو مناظره كرباسچي با كوچك‌زاده را هم بي‌پاسخ گذاشتند. اما روايت غلامحسين كرباسچي، دبيركل حزب كارگزاران سازندگي از ماجرايي كه در دانشگاه تربيت مدرس پيش آمد هم جالب است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» ماجرا را اين‌گونه شرح داد: حدود ١٢روز پيش شخصي با من تماس گرفت به نام مدرس و اعلام كرد كه از انجمن اسلامي دانشگاه تربيت مدرس تماس مي‌گيرد. ايشان در‌خواست داشت من براي سخنراني به دانشگاه تربيت مدرس بروم كه من هم گفتم علاقه‌يي به سخنراني ندارم. بعد از آنكه من با انجام سخنراني مخالفت كردم موضوع مناظره را طرح كردند.

كرباسچي در ادامه گفت: با اين حال من با انجام مناظره‌ي نيز مخالف بودم علتش هم اين بود كه نمي‌خواهم در اين شرايط، فضاي دانشگاهي به واسطه حضور من متشنج شود اما به هر حال با انجام مناظره با آقاي عباس سليمي نمين موافقت كردم.

وي در مواجهه با اين موضوع كه متولي برگزاري اين جلسه بسيج دانشجويي بود نه انجمن اسلامي، گفت: اگر همان ابتدا به من مي‌گفتند، بنده اصلا وارد صحبت نمي‌شدم و از همان ابتدا مخالفت قطعي مي‌كردم.

دبيركل حزب كارگزاران سازندگي ادامه ماجرا را اين‌گونه روايت كرد: حدود چهار روز پيش دوباره با من تماس گرفتند و گفتند كه آقاي سليمي نمين به دليل انجام كاري نمي‌تواند در مناظره شركت كند. طبعا حضور بنده هم ديگر معنا نداشت. اما فرد تماس‌گيرنده اعلام كرد كه به جاي سليمي نمين آقاي بذرپاش در جلسه شركت كند كه گفتم در طول صحبت ممكن است به بزرگاني توهين شود بنابراين مناظره نمي‌كنم. گفتند آقاي كوچك‌زاده چطور؟ گفتم او بدتر است.

كرباسچي تاكيد كرد: اين كل ماجرايي بود كه بين من و افرادي گذشت كه خود را از انجمن اسلامي دانشگاه تربيت مدرس معرفي كردند و موضوع همان چند روز قبل از نظر من بسته شد.

صادق محصولي يكي از مدعوين اين نشست بود كه قرار بود به عنوان سخنران حضور داشته باشد. او جزو نخستين مهمانان اين نشست بود كه در رديف اول سالن مطهري كنار مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه نشست.

وزير كشور دولت نهم كه مسووليت برگزاري انتخابات پرحاشيه رياست‌جمهوري سال ٨٨ را به عهده داشت با وجود اينكه در سخنراني خود اعلام كرد حاضر است به تمام شبهه‌ها پاسخ دهد اما تمام سوالات خبرنگار «اعتماد» را بي‌پاسخ گذاشت و حاضر به گفت‌وگو نشد.

منبع: اعتماد

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
لطف الله بهرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
1
در صورتِ ضرورت،

بهتر است مناظره از طریق "ویدئو-پروژکتور" صورت پذیرد.
لطف الله بهرو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
0
1
در صورتِ ضرورت،

بهتر است مناظره از طریق "ویدئو-پروژکتور" صورت پذیرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
1
3
سلام صادق محصولی رو خوب میشناسم چون در دبیرستان تو اورمیه همکلاس بودیم ان موقع هم دو بهمزنی بین همکلاسیها استاد بود،من هیچوقت ایشان رو انسان قابل اعتمادی نمیدانستم وهمیشه از این ادم دوری میکردم،چون دورو صفت بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین