|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۲۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
سایت خبری عصرایران می نویسد :نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر در حالی به روز پایانی خود می رسد که یک رکورد عجیب و غریب توسط فوتبالی های ایران در حال رقم خوردن است. تیم های لیگ برتری در عرض شش ماه دو فصل نقل و انتقال را تجربه کرده اند که در این دو بازه زمانی بیش از نیمی از تیم ها تغییر کرده اند.
برای 16 تیم لیگ برتر 339 نقل و انتقال به صورت کلی رخ داده که با تعداد بازیکنان لیگ برتر برابری می کند.

برای این فهرست تعداد بازیکنان هر تیم را 23 نفر درنظر گرفته ایم و به جمع 368 بازیکن رسیده ایم. در نقل و انتقالات تابستان هر تیم حدود 40درصد بازسازی شده و در نقل و انتقال تابستان دوباره 13 درصد بازیکن جدید به هر تیم اضافه شده. اگر بازیکنان جدید همه تیم ها را کنار هم جمع کنیم در دو بازه نقل و انتقال 204 بازیکن جذب شده اند که بیش از نیمی از بازیکنان لیگ برتر هستند.

این ماجرا را می شود از منظرفنی و غیره بررسی کرد اما مهمترین نکته ای که در مورد این نقل و انتقالات وجود دارد سودی است که به دلال های بازیکنان می رسد. 339 نقل و انتقال برای هر فصل لیگ برتر رقمی بسیار عجیب و غریب را آزاد می کند و به جیب دلال هامی ریزد. اگر متوسط قراردادهای بازیکنان لیگ برتر را 400میلیون تومان در نظر بگیریم. برای هر نقل و انتقال حداقل 10 درصد به دلال ها می رسد- در موارد استثنایی که در لیگ ایران بسیار زیاد رویت می شود این رقم به 50 درصد هم می رسد - براساس این محاسبه هر نقل و انتقال لیگ برتری به طور متوسط 40میلیون تومان به جیب دلال ها خواهد ریخت . حالا در نظر بگیرید که 339 انتقال در یک فصل انجام شده باشد. رقم دلالی ها می شود 13.560.000.000 یعنی 13.5میلیارد تومان. البته تعداد نقل و انتقالات ممکن است تا 10 عدد بالا و پایین باشد و رقم حق دلالی حتما بسیار بالاتر است . اما مهم عدد بزرگی است که سهم دلالی می شود.

عددی که شاید تیم های لیگ برتر را به سمت بازیکنان جدید هل می دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین