|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷

ایسنا: برای اولین بار مقامات چینی از میزان بالای تشعشع در اولین واحد نیروگاه هسته‌ای "تایشان" در استان گوانگدونگ خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش‌ها ممکن است که دلیل افزایش شاخص‌های تابشی در این نیروگاه آسیب‌دیدگی میله‌های سوخت باشد. پکن تأکید کرد که خرابی‌های جزئی به دلیل تأثیر عوامل مختلف از جمله مشخصات تولید سوخت و همچنین روند حمل و نقل و بارگیری اجتناب ناپذیر هستند.

مقامات این کشور گفتند که در حال حاضر پنج میله در این نیروگاه آسیب دیده‌اند و در حال حاضر این از حد معمول فراتر نمی‌رود. در این بیانیه آمده است: "نیروگاه به طور پایدار در محدوده تعیین شده در مقررات فنی به کار خود ادامه می‌دهد، الزامات نظارتی برآورده و ایمنی عملیاتی نیروگاه نیز تضمین می‌شود".

وزارت محیط زیست چین امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به آژانس بین‌الملی انرژی اتمی اعلام کرد که هیچ‌گونه نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه برق هسته‌ای «تایشان» (Taishan) وجود نداشته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت محیط زیست چین خطاب به آژانس بین‌الملی انرژی اتمی آمده است: این حادثه به نشت موارد رادیواکتیو منتهی نشده و هیچ خطر و تهدیدی را ایجاد نکرده است. اوضاع تحت کنترل است و نیروگاه نیز در وضعیت ایمن قرار دارد.

نیروگاه برق هسته‌ای «تایشان» در حدود ۸۴ مایلی غرب هنگ کنگ در جنوب استان گوانگدونگ واقع شده است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین