|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
یک کارشناس گفت: محبوبیت بیشتر تلفن همراه نزد جوانان و استفاده بیشتر از آن توسط آنان امری طبیعی است.
ابراهیمی مقدم، کارشناس و استاد دانشگاه گفت: در حال حاضر با توجه به رشد فناوری و توسعه تکنولوژی، استفاده روزافزون از وسایل جدیدتر مثل تلفن همراه، اینترنت و مواردی از این دست به چشم می خورد، از جمله کاربران این وسایل که قشر عظیمی را هم دربر می گیرند، جوانان و نوجوانان هستند.

وی ادامه داد: شاید در نگاه اول این امر نامتعارف به نظر رسد، ولی وقتی به گذشته های نه چندان دور نگاه می کنیم، متوجه می شویم که در گذشته هم، ابزارهای به روز آن زمان (ویدئو، تلفن ثابت) نیز بیشتر مورد استفاده جوانان بوده است.

از جهت دیگر، ارتباطات فراگیر، گسترش روابط بین فردی و در عین حال کمبود زمان برای برقراری ارتباطات چهره به چهره و چشم در چشم، منجر به محبوب شدن بیشتر دنیای مجازی مانند استفاده از انواع خطوط ارتباطی (تلفن همراه، چت کردن و ...) نزد جوانان شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: این امر به خودی خود چیز بدی نیست و حتی می تواند مزایایی نیز داشته باشد، اما مشکل زمانی پدیدار می شود که کاربر استفاده افراطی و یا حتی معتادگونه از خود نشان دهد یا اینکه ارتباط های دنیای مجازی، جای خود را به ارتباط های دنیای واقعی دهد.
در نتیجه فرد از جمع گرایی به جمع گریزی سوق داده می شود، قدرت اعتماد به نفس و توانایی های اجتماعی فرد کاهش یافته و در آینده نسلی از انسان های تنها خواهیم داشت که در کنار هم زنده هستند و زندگی به معنای واقعی کلمه اتفاق نمی افتد.

ابراهیمی مقدم در پایان گفت: جدایی از تاثیرات مخرب احتمالی فیزیولوژی همچون ارتعاش های تلفن همراه که بر ساختار عصبی تاثیر می گذارد، به نظر می رسد توجه به عوامل روانشناختی هم بسیار حائز اهمیت است، از این رو توصیه بر اعتدال در استفاده از تلفن همراه همیشه وجود دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین