|
|
امروز: دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
بعد از جنجالهای گذشته بر سر افزایش تعرفه:
کد خبر: ۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۲
رئیس هیئت مدیره مخابرات اعلام آمادگی این شرکت برای کاهش تعرفه هایش در صورت توافق با دولت خبر داد.

پس از درگیریهای فراوان بر سر نرخ مکالمه با تلفن ثابت وهمراه و در نهایت دستور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرانجام مردم از پرداخت نرخ های نجومی که قرار بود از شهریور ماه امسال گریبانشان را بگیرد نجات پیدا کردند هر چند این فراغت ممکن است تنها تا پایان کار کار گروهی که وزیر برای بررسی موضوع تعیین کرده است بیشتر به طول نینجامد اما همین فرصت و توجه خاص وزیر ارتباطات به موضوع و جانبداری وی از مردم به جای جانبداری از مخابرات کور سوی از امید را برای مشترکان در پی دارد که لا اقل بابت دریافت خدمات ابتدایی همین میزان هزینه را پرداته و با تلفنهایشان خداحافظی نکنند ام داستان هنوز هم به پایان نرسیده است.

مخابراتیها همچنان برسد وعده هم کد سازی فلت کردن تعرفه کردن تعرفه ها هستند در تازه ترین واکنش رئیس هیأت مدیره مخابرات با اعلام آمادگی برای کاهش تعرفه ها گفته است در صورتی که دولت دریافت حق السهمش را کاهش دهد دریافتی از مردم را کاهش می دهد.

وی گفته : با عنایت به انجام همکدسازی استان قم و عدم دریافت دیناری از مشترکین بابت انجام این همکدسازی و عدم افزایش هیچگونه تعرفه و آبونمان در فیش های مشترکین چنانچه سازمان تنظیم مقررات، سهم 8 درصدی خود از محل مکالمات تلفن ثابت و30 درصدی خود از محل مکالمات تلفن همراه را کاهش دهد شرکت مخابرات ایران نیز نسبت به کاهش نرخ تعرفه مکالمات تلفن ثابت و همراه اقدام می کند.
سید هاشمی اظهار داشت:مشترکین مخابرات ایران سالانه بیش از 20  هزار میلیارد ریال از محل مکالمات مشترکین به سازمان تنظیم مقررات، وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت می نماید که چنانچه این رقم کاهش یابد هزینه مکالمات مشترکین کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: این در حالیست که سالانه بیش از 450 میلیارد تومان نیز به عنوان مالیات بر سود از سوی شرکت مخابرات ایران به وزارت امور اقتصادی و دارایی پرداخت می گردد.

* مخابرات: پایین آمدن تعرفه مکالمه به دولت بستگی دارد/ دولت از حقش بگذرد تا هزینه ها پایین بیاید

زارعیان سخنگو و معاون شرکت مخابرات ایرانگفت: درحال حاضر همراه اول 31 درصد درآمد خود به علاوه مالیات را دولت می دهد.

وی افزود: شرکت مخابرات هم 8 درصد درآمد بعلاوه مالیات را به دولت می دهد.

وی گفت: به دولت پیشنهاد دادیم در صورتی که تمایل به پایین آوردن هزینه ها دارد حق سهم خود را کاهش دهد.

زارعیان گفت: در حال حاضر تنها طرح موضوع  شده و در صورتی که دولت توافق کند این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: دولت سالهای گذشته در بخش ارتباطات نه تنها سهم خودش را کم نکرده بلکه به دلیل تورم نامبرتیک را 62 درصد افزایش واحد و هزینه را بالا برده است.

زارعیان گفت: در صورتی که دولت کمک کند و هزینه نامبرتیک فرکانس به قبل بازگردد دریافتی از مردم را می توان کاهش داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین