|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۳۱۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دزفول و شادگان افزایش یافته و روند افزایشی بیماری تا حدودی کنترل شده، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. اقدامات خوبی در زمینه بیماریابی و انجام تست‌ها انجام شده و بیش از ۱۲ هزار تست روزانه در خوزستان انجام می‌شود.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت اظهار کرد: در ایران به طور کلی وضعیت روند بیماری تقریبا با ثبات است، اما استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی هستند که بیماری افزایش یافته است. در استان خوزستان ویروس جهش یافته انگلیسی در اهواز و آبادان و برخی شهرهای دیگر در حال گردش است. میزان بسیاری نیز بالا رفته است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دزفول و شادگان افزایش یافته و روند افزایشی بیماری تا حدودی کنترل شده، اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم. اقدامات خوبی در زمینه بیماریابی و انجام تست‌ها انجام شده و بیش از ۱۲ هزار تست روزانه در خوزستان انجام می‌شود.

رییسی ادامه داد: میزان تست روزانه در کشور به بیش از ۱۰۰ هزار تست در روز رسیده و این در زمینه تشخیص سریع بیماران موثر است.

معاون وزیر بهداشت گفت: در خوزستان ۱۱ شهر قرمز داریم که شامل اهواز، آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه است. امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وضعیت قرمز خارج شویم.

وی بیان کرد: اکنون ۱۱ شهر در کشور با وضعیت قرمز، ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر با وضعیت آبی کرونا داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین