|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۶
کد خبر: ۳۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
برخی از مطبوعات اسپانیا در گزارشهایی نوشتند که میلیونها مسلمان شیعه روز شنبه در موجی گسترده و به رغم تهدید داعش ، برای مراسم اربعین به کربلا رفتند .
خبرگزاری افه و شبکه تلویزیون ملی اسپانیا در گزارش های خود گفتند :17 میلیون شیعه برای برگزاری سالانه پایان عزاداری امام حسین (ع) در سال 680 میلادی و مراسم اربعین در کربلا حضور یافتند .

این دو رسانه ادامه دادند:حملات اسلام گرایان افراطی در روز جمعه به نظر نمی رسد که موجب ارعاب زائران مسلمان شده باشد که براساس آمارهای رسمی ، 5/17 میلیون نفر را به این شهر که در 110 کیلومتری بغداد قرار دارد ،برای برگزاری یکی از بزرگترین رویداد مذهبی در جهان کشاند.

افه افزود: یک موج انسانی سیاه پوش این شهر مقدس را اشغال کرد تا که به مقبره امام حسین (ع)، نوه پیامبر (ص) دسترسی یابند .

این رسانه خبری خاطرنشان کرد : مراسم سال جاری ، پس از حمله اسلامگرایان افراطی سنی گروه داعش که شیعیان را مرتد می دانند و چندین منطقه از خاک عراق را اشغال کرده ا ند، شخصیت سیاسی تری داشت .

در این راستا ، دو رسانه مذکور اشاره کردند که میزان حضور مردمی در سال جاری رکورد جدیدی نسبت به 15 میلیون نفر شیعیانی است که برای بزرگداشت این مراسم در سالهای اخیر به این شهر آمده بودند .

روزنامه'آ ب ث ' از سوی خود نوشت : در میان تدابیر بزرگ امنیتی به دلیل تهدید اسلامگرایان افراطی، مسلمانان شیعه سیاهپوشی که از تمام جهان مخصوصا ایران به عراق رفتند در موجی گسترده وارد کربلا شدند .

روزنامه افزود : موج مردمی که از سراسر عراق و با پای پیاده به کربلا می روند در طول دیکتاتوری 'صدام حسین' ممنوع بود، اما پس از حمله آمریکا در سال 2003 میلادی ، بار دیگر این مراسم برگزار شد و دیگر هیچوقت و به رغم تهدید حملات از سوی سنی های تندرو متوقف نشدند .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین