|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
در بازرسي از مخفيگاه “سهيل” دهها دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه کشف شد؛ همچنين در بازرسي از پارکينگ محل سکونت متهم نيز دو دستگاه موتورسيکلت داراي سابقه سرقت کشف شد که متهمين از آنها جهت انجام سرقت هاي خود استفاده مي‌کردند.
سه پسر جوان که با همکاري يکديگر اقدام به کيف قاپي در محدوده جنوب و جنوب غرب تهران مي‌کردند،‌توسط پليس شناسايي و دستگير شدند.

 در مورخه 18 آبن ماه خانم جواني با مراجعه به کلانتري خاني آباد به مأموران اعلام کرد: در ساعت 06:00 صبح، در خيابان ورزش کيف دستي حاوي مدارک دانشگاهي، گوشي تلفن همراه و همچنين عابربانک همراه با رمز ورود و.... توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت آبي رنگ سرقت شده است. با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع "کيف قاپي” و به دستوربازپرس شعبه ششم دادسراي ناحيه 34 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مالباخته مبني بر اينکه سارقين اقدام به برداشت وجه از حساب عابر بانک وي کرده اند، تصاوير بدست آمده از دوربين هاي مداربسته شعبه عبدل آباد مورد بررسي قرار گرفت و شاکيه نيز موفق به شناسايي تصوير يکي از سارقين در لحظه برداشت پول از حساب عابربانک شد.
همزمان با آغاز تحقيقات جهت شناسايي تصوير متهم، کشف اموال مسروقه ي متعلق به شاکيه نيز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام کارآگاهان با انجام اقدامات پليسي موفق به کشف گوشي تلفن همراه مسروقه شدند؛ گوشي تلفن همراه مسروقه در اختيار جواني قرار داشت که مدعي بود آنرا در خيابان جمهوري خريداري کرده اما در ادامه تحقيقات لب به اعتراف گشود و بيان داشت که گوشي را در زمان شرکت در قمار و شرط بندي از جوان ديگري بنام "حسن. م” (23 ساله) بُرده است.

با توجه به اظهارات اين شخص، "حسن” به عنوان يکي از مجرمين سابقه دار در زمينه کيف قاپي و سرقت موتورسيکلت مورد شناسايي قرار گرفت و شاکيه نيز تصوير وي را مورد شناسايي قرار داد؛ در بررسي تصاوير دوربين هاي مداربسته بانک شعبه عبدل آباد و مطابقت تصاوير حسن با شخص داخل تصاوير دوربين هاي مداربسته بانکي مشخص شد که هر دو تصوير متعلق به يک نفر است.
با شناسايي "حسن” به عنوان يکي از اعضاي گروه سارقين، دستگيري وي در دستور کار پايگاه پنجم آگاهي قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهم توسط کارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي و به اتهام سرقت موتورسيکلت دستگير شده است؛ بلافاصله هماهنگي هاي لازم انجام و "حسن” جهت ادامه تحقيقات در اختيار پايگاه پنجم آگاهي قرار گرفت.

حسن که تا لحظه انتقال به پايگاه پنجم و اطلاع از موضوع پرونده (کيف قاپي) تصور نمي‌کرد وي به عنوان سارق کيف قاپ مورد شناسايي قرار گرفته، پس از مشاهده تصاوير دوربين هاي مداربسته که او را در زمان مراجعه به بانک نشان مي‌داد و همچنين پس از شناسايي توسط شاکيه پرونده، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت کيف قاپي از شاکيه و همچنين دهها فقره کيف قاپي ديگر در مناطق عبدل آباد، خاني آباد، شهرک شريعتي، شهرک وليعصر و... اعتراف کرد.
متهم در ادامه اعترافاتش همدست خود بنام "سهيل” ( 19 ساله ) را نيز معرفي کرد؛ با شناسايي مخفيگاه سهيل کارآگاهان اقدام به اجراي عمليات دستگيري متهم کرده و پس از دقايقي تعقيب و گريز در پشت و بام هاي منطقه فلاح موفق به دستگيري سهيل و فرد ديگري بنام "محمد. پ” ( 20 ساله ) شدند که در ادامه تحقيقات مشخص شد که در تعدادي از سرقت ها به همراه دو متهم ديگر پرونده ( حسن و سهيل ) شرکت داشته است.

در بازرسي از مخفيگاه "سهيل” دهها دستگاه گوشي تلفن همراه مسروقه کشف شد؛ همچنين در بازرسي از پارکينگ محل سکونت متهم نيز دو دستگاه موتورسيکلت داراي سابقه سرقت کشف شد که متهمين از آنها جهت انجام سرقت هاي خود استفاده مي‌کردند.

با آغاز تحقيقات از متهمين، هر سه متهم صراحتا به دهها فقره کيف قاپي و سرقت گوشي هاي تلفن همراه در مناطق جنوب و جنوب غرب تهران اعتراف کردند؛ متهمين در ادامه اعترافاتشان عنوان کردند که از گوشي هاي تلفن همراه مسروقه جهت شرکت در قمار و انجام شرط بندي استفاده کرده‌اند.

­­­­­مرکز اطلاع رساني پليس آگاهي تهران بزرگ، با انتشار اين خبر اعلام کرد: "با توجه به اعتراف صريح متهمين به دهها فقره کيف قاپي و ارتکاب ساير جرايم از جمله سرقت موتورسيکلت و استفاده در ساير جرايم بويژه کيف قاپي و موبايل قاپي، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و هر سه متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي و همچنين شناسايي شکات و مالباختگان در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند؛ لذا از کليه مالباختگاني که در "جنوب” و "جنوب غرب” تهران بويژه در مناطق "عبدل آباد”، "خاني آباد”، "شهرک شريعتي” و "شهرک وليعصر” مورد کيف قاپي و سرقت گوشي تلفن همراه قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمين و طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه نمايند «.

منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین