|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
وزارت آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را مغایر با اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی مورد پذیرش سند تحول بنیادین دانسته و خود را متعهد می‌داند که در هیچ سطحی از آموزش و پرورش برنامه و اقدامی براساس آن انجام نشود.

علی ربیعی سخنگوی دولت همچنین در واکنش به این ادعا که دولت برای اجرای سند ۲۰۳۰ اعتبار درنظر گرفته است، گفت: متاسفانه عده‌ای این روزها بدون هیچ سوال و مذاکره‌ای براساس یک برداشت، اقدام به قضاوت عجولانه می‌کنند و در این مورد هم یک برداشت اشتباه انجام شده است. بودجه شامل یک ماده واحده با ۵ جلد پیوست جداول کلان است که در هیچ جای این پنج جلد پیوستی بحثی از ۲۰۳۰ نشده است و اصل بودجه هم همین لایحه و پنج جلد پیوستی است.

سخنگوی دولت ادامه داد: به لحاظ ایجاد شفافیت و آگاهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ۱۰ جلد از مطالعات پیرامون قانون برنامه ششم توسعه صرفا جهت اطلاع نه اثرگذاری در بودجه ارسال شده است که بند مورد استناد، در پیوست‌هایی است که شامل سوابق بوده و این سوابق هم مربوط به مطالب از سال ۹۵ به بعد می‌باشد.

ربیعی تاکید کرد: اساسا سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در برنامه‌ها و اقدامات وزارت آموزش و پرورش ندارد و با وجود سند بنیادین آموزش و پرورش، همه برنامه ها و اقدامات آموزش و پرورش بر مبنای سند بنیادین انجام می‌شود.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را مغایر با اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی مورد پذیرش سند تحول بنیادین دانسته و خود را متعهد می‌داند که در هیچ سطحی از آموزش و پرورش برنامه و اقدامی براساس آن انجام نشود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه اساسا دولت موضوعی به نام سند ۲۰۳۰ را به رسمیت نمی‌شناسد، اختصاص بودجه برای اجرایی کردن، پیگیری یا هر آنچه مربوط به ۲۰۳۰ باشد را تکذیب کرد و گفت: یکی از آقایان مصاحبه کرده بود که ردیف ۲۰۳۰ را از بودجه حذف می‌کنیم. در حالی که متاسفانه و اساسا نگاهی به بودجه نکرده است. این ردیف کجاست که می‌خواهید حذف کنید. چه خوب است قبل از هر گونه ایجاد ذهنیت در افکار عمومی لااقل یک سوال یا تماس با سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دادید.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین