|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۰۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
رییس روابط عمومی و امور بین الملل و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مردم هشدار داد احتمال ابتلای مجدد به کرونا را جدی بگیرند و همچنان به توصیه ها و روش های بهداشتی و مراقبتی در این زمینه عمل کنند.

دکتر فاطمه نوروزیان روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: مواردی از ابتلای مجدد بیماران بهبود یافته کرونا در هرمزگان مشاهده شده که اشتباه بودن مصونیت  افراد مبتلا شده را ثابت می کند.

وی تصریح کرد: حتی ۲نفر از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی برای بار دوم به این بیماری دچار شدند که ابتلای آنان در مرتبه دوم شدیدتر بود و منجر به بستری شدن آنان در بیمارستان شد.

فوت یک بیمار پس از دومین ابتلا به کرونا

دکتر نوروزیان ادامه داد: در جدیدترین مورد، فردی که در خردادماه امسال به کرونا مبتلا شده بود، پس از ابتلای مجدد که سخت تر و شدیدتر از بار اول بود جان خود را از دست داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این فرد را یک مرد ۵۵ساله اهل بندر خمیر معرفی کرد که مبتلا به نارسایی کلیوی بود.

به گفته دکتر نوروزیان این بیمار خرداد امسال به کرونا مبتلا شد و در تیرماه پس از اطمینان از بهبود و منفی شدن تست، از بیمارستان مرخص شد.

این مسوول اضافه کرد: بیمار یاد شده ۱۴شهریور ماه امسال با تشخیص قطعی ابتلای مجدد به کرونا در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس بستری شد و ۲۳شهریور جان خود را از دست داد.

دکتر نوروزیان یادآور شد: با وجود گذشت زمان زیاد از شناسایی و شیوع کرونا در جهان، اما همچنان بسیاری از عملکردهای این بیماری ناشناخته مانده است و به همین دلیل هرگونه سهل انگاری در رعایت مداوم و همیشگی توصیه های بهداشتی، احتمال ابتلا را افزایش می دهد که این موضوع شامل مبتلاشدگان قبلی کرونا نیز می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۹۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۰۷ هزار و ۳۵۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۳۴۹ هزار و ۹۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۶۱۳ هزار و ۸۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین