|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۰۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۲ جاعل حرفه ای که با شناسایی ملکی بلاصاحب در شمال تهران و جعل سند مالکیت آن ۵۰ میلیارد ریال از مال باخته کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور در این باره گفت: در اوایل تیرماه سال جاری پرونده‌ای از بازپرسی دادسرای ناحیه ۵ تهران مبنی بر جعل سند مالکیت به دادخواهی مرد جوانی به اداره ۱۳ پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت قصد خرید ملکی را داشتم که با بررسی سایت های خرید و فروش به یک آگهی در محدوده شمال شهر تهران برخورد کردم که فروشنده قیمتی پایین تر از عرف بازار برای فروش ملک آگهی کرده بود. با فروشنده تماس گرفتم و پس از بررسی سند مالکیت وی، قرارداد فروش ملک را تنظیم و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به حسابش پرداخت کردم.

این مقام پلیس گفت: شاکی اظهار داشت، بعد از مدتی شخصی به ملکی که تازه خریده بودم مراجعه کرد و مدعی شد که این ملک برای او است و حدود چند ماهی است به مسافرت خارج از کشور رفته و با نشان دادن سند مالکیتش متوجه شدم سند من جعلی است و فروشنده کلاهبردار است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی و رصدهای اطلاعاتی رد پای یکی از مجرمان حرفه ای به نام " فرشاد" شناسایی شد، تصریح کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، متهم در 10 تیرماه در مخفیگاهش دستگیر و به اداره سیزدهم انتقال یافت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: فرشاد ضمن اعتراف به جرم خود اظهارداشت، من با پرسه زنی در مناطق مختلف شهر تهران و با شناسایی املاک فاقد سکنه خود را مالک آنان معرفی و با جعل اسناد مالکیت به همدستی یکی از دوستانم آگهی فروش ثبت می کردیم.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ تقی پور افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان بلافاصله مخفیگاه متهم دوم پرونده را در جنوب شهر تهران شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند، گفت: با اعتراف آنها به جرم ارتکابی، هر دوی آنها با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین