|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۹۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی به بحران میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان پرداخت و ارمنستان را «اشغالگر» نامید.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی به اظهار نظر در خصوص بحران میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، جنگ لیبی و بحران سوریه پرداخت.

به نوشته تی آر تی، اردوغان در ابتدا گفت: «ارمنستان یک کشور اشغالگر است که تلاش برای حل مسالمت‌آمیز بحران با آذربایجان نمی‌کند و ما همواره در کنار آذربایجان هستیم.»

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت که فرماندهان ترکیه با همتایان آذربایجانی خود مدام در ارتباط هستند تا شرایط به خوبی سنجیده شود.

تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان با حمله نظامیان این کشور به منطقه مرزی «تووز» آذربایجان از یکشنبه آغاز و منجر به درگیری شدید در منطقه مرزی شد؛ در این درگیری‌ها، شماری از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. روز گذشته نیز فرمانده نیروی هوایی آذربایجان با سفر به ترکیه با وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

رجب طیب اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص در لیبی نیز با بیان اینکه ترکیه هرگز برادران لیبیایی خود را تنها نمی‌گذارد، به انتقاد از نقش مصر و امارات در این کشور پرداخت و گفت که ابوظبی در حمایت از «خلیفه حفتر» منش و رفتار دزدها را دارد و اقدامات نیز نشان می‌دهد که رفتار این کشور در لیبی مبنای قانونی ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین