|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۹۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گویند بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای همزمان به دو بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا وجود دارد.

به گزارش ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا ممکن است فردی همزمان هم به کووید-۱۹ مبتلا شود و هم به آنفلوآنزا؟

آن‌ها می‌گویند: بر اساس مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبر، امکان ابتلای همزمان به این دو بیماری وجود دارد. گزارش‌های موردی در این خصوص در کشورهای اسپانیا، ایران، ژاپن و چین گزارش شده‌اند. در ایران بر اساس گزارشی در یکی از بیمارستان‌های شیراز، چهار بیمار به صورت همزمان به آنفلوآنزا و کووید ۱۹ مبتلا شدند.

در اسپانیا نیز در مقاله‌ای به این موضوع اشاره شده است که سه مرد و یک زن همزمان این دو عفونت را تجربه کردند. در ژاپن نیز در مقالات علمی یک مورد ابتلای همزمان گزارش شده است و در چین نیز به یک مرد ۶۹ ساله اشاره شده است که همزمان به این دو بیماری مبتلا شده است.

شواهد موجود نشان می‌دهد، ابتلای همزمان به این دو بیماری امکان‌پذیر بوده و بایستی پیش از شروع فصل سرما، تمهیدات لازم برای مقابله و درمان افرادی که دچار هر دو بیماری می‌شوند، اندیشیده شود؛ این تمهیدات می‌تواند شامل بازنگری در پروتکل‌های تشخیصی به منظور شناسایی بهتر موارد دچار عفونت مضاعف آنفلوآنزا و کووید ۱۹ شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین