|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۲۹۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
احمدی با بیان اینکه حریق جزو لاینفک از اکوسیستم طبیعت است، یادآور شد: اما این حریق باید به صورت طبیعی رخ دهد، زیرا تنها در این شرایط گونه‌های زیستی می‌توانند خود را با شرایط تطبیق دهند.
مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حریق جزو لاینفک از اکوسیستم طبیعت است، گفت: اما این حریق باید به صورت طبیعی رخ دهد، زیرا تنها در این شرایط گونه‌های زیستی می‌توانند خود را با شرایط تطبیق دهند.

شهرام احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ۸ منطقه حفاظت شده تحت مدیریت سازمان محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: حدود ۴۰۰ گونه جانوری و بیش از ۱۴۰۰ گونه گیاهی در این استان وجود دارد.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تخریب محیط‌زیست حیاط گونه‌های جانوری و گیاهی را در معرض خطر قرار می‌دهد، گفت: از بین‌ رفتن پوشش گیاهی در جنگل‌ها و مراتع از جمله مهم‌ترین عوامل تخریب محیط‌زیست است.

وی آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع را عامل از بین رفتن پوشش گیاهی عنوان کرد و گفت: حریق علاوه بر تخریب گونه‌های زیستی موجب آلودگی و وارد شدن خسارت به زیرساخت‌های اقتصادی هوا نیز می‌شود، همچنین جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی‌های گسترده هزینه‌های سنگینی را به دولت و محیط‌زیست تحمیل می‌کند.

احمدی با بیان اینکه حریق جزو لاینفک  از اکوسیستم طبیعت است، یادآور شد: اما این حریق باید به صورت طبیعی رخ دهد، زیرا تنها در این شرایط گونه‌های زیستی می‌توانند خود را با شرایط تطبیق دهند.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مشارکت مردم در حفظ عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از حریق بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به علت همکاری جوامع محلی، حفاظت فیزیکی از عرصه‌های طبیعی و آموزش مردم تعداد و مساحت آتش‌سوزی‌ها در ۶ سال گذشته در استان کاهش داشته است.

وی در پایان تأکید کرد: همچنین عرصه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری به چند دسته خیلی حساس، حساس و عادی برای بحث آتش‌سوزی تقسیم‌بندی شده است که در نقاط حساس و بحرانی اقدامات برای مقابله و پیشگیری از وقوع حریق تشدید می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین