|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۲۹۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
  محققان دریافتند، استرس شغلی با افسردگی و مرگ همراه است و بیماری همه‌گیر کووید- 19 عاملی در افزایش مشکلات روانی شده و این مشکلات بر عملکرد شغلی افراد نیز تاثیرگذار بوده است.

به نقل از ارث، مطالعه جدید محققان دانشگاه ایندیانا در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین سلامت روان، مرگ‌ومیر و استرس شغلی وجود دارد.

بر اساس این مطالعه، میزان افسردگی و مرگ فرد را می‌توان با عوامل موثر در محیط کار مانند کنترل محیط کار، خواسته‌های شغلی و توانایی شناختی برای مقابله با آن پیش‌بینی کرد.

پرفسور گونزالز مولا، محقق این تحقیق اظهار کرد: زمانی که خواسته‌های شغلی از میزان توانایی فرد برای مواجهه با آنها بیشتر باشد، سلامتی را به خطر انداخته و بر همین اساس، احتمال مرگ بیشتر می‌شود.

عوامل استرس‌زا در کار مانند زمان یا حجم کاری بر سلامت جسمی و روانی افراد تاثیر دارد.

محققان اظهار کردند: زمانی که کنترل بیشتری بر مسوولیت‌های کاری باشد، در سلامت جسمی نیز تاثیر دارد و خطر مرگ در افراد کاهش می‌یابد.

پرفسور گونزالز مولا افزود: کنترل شغل و توانایی شناختی به‌عنوان منبعی عمل می‌کنند که به افراد در مقابله با عوامل استرس‌زا کمک می‌کند.

کنترل شغل به افراد این امکان را می‌دهد که برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای اولویت‌بندی کنند تا به اهداف موردنظر خود برسند و این مورد بسیار مهم است.

نتایج این تحقیق در مجله Applied Psychology ارائه‌شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین