|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۹۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

شرکت هواپیمایی کانتاس ایرویز به تازگی از به تعویق انداختن تحویل هواپیماهای جدید از ایرباس و بوئینگ خبر داده است.

 کانتاس ایرویز به عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیا و بزرگترین ایرلاین فعال در این کشور، روز دوشنبه اعلام کرده که تحت تأثیر افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی و کمبود نقدینگی ناشی از شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا، تحویل هواپیماهای جدید خود را که از شرکتهای هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس سفارش داده بود، را به مدت نامعلومی تعویق خواهد انداخت.

قرار بود این ایرلاین استرالیایی تا پایان سال جاری میلادی سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۹ را وارد ناوگان هوایی خود کند.

کانتاس ایرویز همچنین قرار بود نخستین هواپیمای سفارش داده شده خود را از ۱۸ فروند ایرباس a۳۲۱ نئو تا سال ۲۰۲۲، در ماه اوت سال جاری میلادی تحویل بگیرد.

سخنگوی کانتاس به نقل از رویترز اعلام کرده که هنوز هیچ برنامه زمانی مشخصی برای تحویل هواپیماهای سفارش داده شده توسط این ایرلاین در نظر گرفته نشده است چرا که بازار سفرهای هوایی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا آینده بسیار نامعلومی دارد.

سخنگوی ایرباس نیز در واکنش به این خبر خاطرنشان کرده است : هنوز شرکت هواپیماسازی ایرباس از برنامه زمانی مشخصی برای تحویل هواپیما به ایرلاین ها سخن گفته است.

سخنگوی شرکت بوئینگ نیز در این خصوص به گزارشگر رویترز اظهار نظر نکرده است.

کانتاس ایرویز همچون بسیاری دیگر از ایرلاین های فعال در سراسر جهان تحت تاثیر بحران پاندمی کرونا تنها با ۵ درصد از ظرفیت خود که بیشتر پروازهای داخلی هستند، پرواز می کند و بالغ بر ۲۵ هزار نفر از کارکنان آن حداقل تا پایان ماه ژوئن سال جاری میلادی از کار بیکار شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین