|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۲۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
حملات اصولگرایان تندرو به وزیر نفت تا جایی پیش رفته است که حتی حضور او در یک برنامه تلویزیونی را نیز تحمل نکردند. این طیف اخیرا با ذوق زدگی از آلوده شدن هوای تهران و برخی کلانشهرها، تلاش کرده‌اند تا این فرصت برای تخریب دولت را نیز از دست ندهند.
حملات اصولگرایان تندرو به وزیر نفت تا جایی پیش رفته است که حتی حضور او در یک برنامه تلویزیونی را نیز تحمل نکردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت چهارشنبه شب در برنامه شب آفتابی حاضر شد و درباره برخی موضوعات ماننده دلیل عدم درخواست برای نشست اضطراری اوپک بعد از کاهش قیمت نفت، خط لوله صلح و بنزین وارداتی توضیح داد.

با این وجود برخی رسانه های اصولگرا بلافاصله حضور زنگنه در برنامه مذکور را رپرتاژ صداوسیما برای او نامیدند! این در حالی است که صداوسیما از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، در اغلب برنامه های خود، طیف خاصی از اصولگرایان تندرو را در حمله به وزارت نفت همراهی کرده است.

این طیف از اصولگرایان که در طول دوره فعالیت دولت یازدهم، از هیچ اقدامی برای حمله به وزارت نفت دریغ نکرده اند، اخیرا با ذوق زدگی از آلوده شدن هوای تهران و برخی کلانشهرها، تلاش کرده اند تا این فرصت برای تخریب دولت را نیز از دست ندهند.

انتقاد از حضور زنگنه در صداوسیما در حالی است که رسانه ملی تنها یک روز بعد از آن، در یکی از بخش‌های خبری خود، ماجرای بنزین های سرطانزای پتروشیمی را از اساس تکذیب کرد!

گفتنی است قطع توزیع بنزین پتروشیمی ها در 5 شهر تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان و جایگزینی بنزین یورو 4 باعث بهبود کیفیت هوای این شهرها شده است. این در حالی است که در طول سال های گذشته، با شدت گرفتن آلودگی هوا که در تهران و چند شهردیگر کشور منجر به تعطیلی چندروزه ادارات و پس از آن کاهش ساعات کاری شد، علاوه بر جو روانی جامعه همزمان با شایعات مربوط به آلودگی بنزین، سلامت مردم نیز به شدت به خطر افتاد. و از قضا در طول یک سال اخیر با بالا رفتن استاندارد بنزین توزیعی و بهبود محسوس کیفیت هوا، جو روانی منفی ذکرشده کاملا تغییر کرده است. اما منتقدان تندروی دولت، بی توجه به این ماجرا، تنها به حملات چشم بسته خود ادامه می دهند.

وزیر نفت در برنامه شب آفتابی درباره انتقادات از عملکرد و تصمیمات حوزه نفتی تاکید کرد: باید از اقداماتی که صرفا مصرف داخلی دارد اجتناب کرده و در راستای صیانت از منافع ملی حرکت کنیم.

این در حالی است که منتقدان دولت در مجلس شورای اسلامی، به جز منافع ملی، سلامت جامعه در موضوع بنزین های سرطانزا را نیز فدای منافع جناحی و سیاسی خود کرده اند.

با وجود بهبود محسوس کیفیت هوای کلانشهرها بعد از سیاست های وزارت نفت و سازمان محیط زیست، تغییر جو روانی منفی جامعه نسبت به بنزین های پتروشیمی، معلوم نیست طیف تندرو مجلس چه چیزی را تکذیب یا انکار می کنند؟ از طرفی این طیف با وجود در اختیار داشتن رسانه های متعدد و همراهی صداوسیما در اغلب موارد با آنها، چگونه حضور وزیر دولت جمهوری اسلامی در یک برنامه تلویزونی را نیز تحمل نمی کند؟

نکته قابل تامل اینکه نه تنها تصمیمات پرحرف و حدیث و پرابهام سال های گذشته در حوزه نفتی، همچنان بدون پاسخ باقی مانده، بلکه حامیان دولت قبل، تلاش کرده اند تا جای شاکی و متهم را عوض کرده و تک تک تصمیمات دولت را زیر سوال ببرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین