|
|
امروز: يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۳۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
سفیر چین در آمریکا به انتقاد شدید از اظهارات رئیس جمهوری این کشور پرداخت که "اتهامات بی پایه و اساس" را درباره شیوع ویروس کرونا مطرح کرده که این اظهارات از "اطلاعات علمی مربوط به این بیماری منحرف شده‌اند."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کویی تیانکای، سفیر چین در آمریکا در گفتگو با سایت خبری بلومبرگ همچنین از نحوه رویارویی با این بیماری توسط دولت کشورش دفاع کرد که از سوی دونالد ترامپ و سایر کشورها بابت "عدم هشدار به جهان درباره خطرات این ویروس در زمان مقتضی"، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی ادامه داد: آنچه که من را نگران می‌کند فقدان شفافیت نه فقط در موارد علمی و نوع درمان بلکه در مورد تحولات سیاسی به ویژه در ایالات متحده است. بنابراین توجه کمی به نظرات دانشمندان می‌شود زیرا برخی از سیاستمداران به دلیل اتهامات بی اساس و بی‌پایه به شدت درگیر تلاش‌های خود برای لکه دار کردن سایر کشورها هستند.

این مقام دیپلمات چینی همچنین رسانه‌ها را بابت "اشاعه شایعات" متهم کرد.

تنش‌ها میان پکن و واشنگتن بر سر این ویروس شدت گرفته است. تقریبا یک سوم از موارد ابتلا به این بیماری که در مجموع ۲.۵ میلیون تن در جهان است، در آمریکا ثبت شده‌اند.

ماه گذشته میلادی وزارت خارجه آمریکا سفیر چین را در واشنگتن احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را بابت این مساله اعلام کند که پکن گفته ارتش آمریکا ممکن است این ویروس را در چین پخش کرده باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین