کد خبر: ۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
مدیرکل مراکز خدمات گردشگری معاونت گردشگری گفت: «مسکن مهر» در شهر سرعین استان اردبیل به‌دلیل تعداد زیاد گردشگران، به اقامتگاه غیرمجاز گردشگری تبدیل شده است.
تدبیر و امیدبا ارائه‌ی گزارشی از بازرسی‌های انجام‌شده از مراکز خدمات گردشگری هشت استان پرمسافر، همزمان با آغاز موج سوم سفرها در کشور، به برخی تخلفات صورت‌گرفته اشاره و اظهار کرد: گزارش بازرسی‌ها نشان می‌دهد، در «سرعین» تعدادی از واحدهای «مسکن مهر» با توجه به میزان استقبال مسافران از این شهر، به‌صورت غیراستاندارد به گردشگران اجاره داده می‌شوند.

او ادامه داد: این مسأله با توجه به شرایط خاص واگذاری مسکن مهر، جای پیگیری دارد. برای همین، تذکرهای کتبی به استان اردبیل داده شده است تا به موضوع سریع‌تر رسیدگی شود. برای ما سوال است که چطور واحدهای «مسکن مهر» که شرایط خاصی برای واگذاری دارند، به واحدهای استیجاری و خدماتی برای گردشگران تبدیل شده‌اند؟! ما از مسوولان استان اردبیل برای تکمیل گزارش‌های خود کمک می‌گیریم، چون اگر تخلفی در واگذاری این واحدهای مسکونی صورت گرفته باشد، باید از طریق مراجع مربوط به آن رسیدگی شود و اگر هم ملک شخصی است و قرار است به گردشگران اجاره داده شود، ما باید وارد عمل شویم تا استانداردهای آن را به‌عنوان اقامتگاه استیجاری بررسی کنیم و به آن‌ها مجوز دهیم.

لطفی یادآوری کرد: براساس آیین‌نامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، فقط واحدهایی امکان مسافرپذیری دارند که مجوز این سازمان را داشته و حداقل استانداردهای موجود را به‌عنوان اقامتگاه گردشگری رعایت کرده باشند.

او در ادامه‌ی این گفت‌وگو اظهار کرد: ناظران نامحسوس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کنار بازرسان استانی، از مراکز خدمات گردشگری هشت استان پرمسافر مانند مازندران، گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دیدن کردند که طبق گزارش‌ها، تعلیق، برخورد و تشویق با مراکز شده است. همچنین براساس این بازرسی‌ها که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان آغاز شد، هشت تذکر و پنج تشویق به اقامتگاه‌ها و 10 تذکر و هفت تشویق نیز به دفاتر خدمات مسافرتی در این استان‌ها داده شده است.

لطفی با بیان این‌که 60 درصد اماکن اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی در این هشت استان بازرسی شده‌اند، درباره‌ی بیشترین تخلفات صورت‌گرفته، توضیح داد: در بخش مربوط به خدمات مسافرتی، تبلیغات دروغین و خلف وعده کردن و در بخش مربوط به اقامتگاه‌ها، رعایت نکردن بهداشت و نداشتن گواهی آموزش کارکنان، بیشترین تخلف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

او همچنین به بازرسی‌هایی که از مراکز خدمات گردشگری بین‌ راهی در استان‌های اصفهان، مازندران، گیلان و چهارمحال و بختیاری شده است، اشاره و بیان کرد: وضعیت عمومی این مراکز خوب گزارش شده، ولی تخلفاتی هم در زمینه‌ی بهداشت محل پخت و پز این مراکز گزارش شده است. براساس گزارش‌های بازرسان، تعدادی از مراکز بین‌ راهی در این استان‌ها تعطیل شده‌اند که دلیل آن، نبود صرفه‌ی اقتصادی و کم بودن مشتری بوده است.

لطفی افزود:‌ بازرسی‌ها این هفته در استان‌های قم،‌ قزوین و البرز ادامه می‌یابد که با توجه به محدودیت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در داشتن کارشناس و ناظر، فعلا هدف بازرسی‌ها، مسیرها و مقاصد پرتردد و پرمسافر است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین