|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۲۸۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
پیشتر برنی سندرز در سخنانی در جمع هوادارانش که از پیروزی امشب خود مطمئن به نظر می رسید، گفت: "ما متحد خواهیم شد و خطرناک ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر این کشور را شکست خواهیم داد."
برنی سندرز، سناتور چپگرای آمریکایی برنده با اختلافی کم برنده انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت نیوهمپشایر آمریکا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سندرز با اختلافی کم نسبت به «پیت بوته‌جج»، در این انتخابات پیروز شد. بوته‌جج  هفته گذشته انتخابات ایالت آیوا را با اختلافی بسیار کم از سندرز برده بود. «امی کلوبوچار» نیز در انتخابات نیوهمپشایر سوم شده. «جو بایدن»، که زمانی اصلی‌ترین گزینه دموکرات‌ها بود، پس از «الیزابت وارن» در جایگاه پنجم ایالت نیوهمپشایر قرار گرفته است. او در انتخابات آیوا هم چهارم شده بود.

بایدن با این حال همچنان به ادامه رقابت‌ها ابراز امیدواری کرده است. او به طرفداران خود در کارولینای جنوبی گفته، رقابت هنوز تمام نشده بلکه تازه شروع شده است.

سندرز انتخابات نیوهمپشایر ۲۵.۷ درصد آرا را به دست آورده و نزدیک‌ترین رقیب او بوته‌جج، به ۲۴.۴ درصد آرا دست پیدا کرده است. امی کلوبوچار صاحب ۱۹.۷ درصد آرا شده است. وارن ۹.۳ درصد آرا و بایدن ۸.۴ درصد آرا را از آن خود کرده‌اند.

پیشتر برنی سندرز در سخنانی در جمع هوادارانش که از پیروزی امشب خود مطمئن به نظر می رسید، گفت: "ما متحد خواهیم شد و خطرناک ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر این کشور را شکست خواهیم داد." "دلیل پیروزی ما این است که یک جنبش بی سابقه، چند نسلی و چندنژادی سیاسی را ترتیب می دهیم."

او افزود که نامزدهای مورد حمایت مالی میلیاردرها را شکست خواهد داد و از لزوم همگانی شدن بیمه بهداشتی صحبت کرد.

هواداران او که برای تماشای نتایج در شهر منچستر جمع شده اند فریاد می زدند "سندرز ترامپ را می زند! سندرز ترامپ را می زند!".

رقابت بعد از این به نوادا و کارولینای جنوبی خواهد رفت.

انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها مقدمه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست و کسی که بتواند از رقابت‌های درون حزبی نهایتا بیشترین موکلین انتخاباتی را کسب کند، با تائید کنوانسیون ملی دموکرات‌ها، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات آبان‌ماه آتی خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین