|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۲۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
علی‌اصغر قره‌باغی پس از 60 سال فعالیت و نقد هنری، نخستین نمایشگاه آثارش را برگزار می‌کند.
این نمایشگاه با اصرار دوستان این هنرمند از جمله جواد مجابی و بهزاد شیشه‌گران که در جریان آثار این هنرمند بودند، برگزار می‌شود.

گالری مینا، دوره‌ی دوم فعالیت خود را با مرور آثار این هنرمند آغاز می‌کند.

جواد مجابی در متنی برای برگزاری این نمایشگاه نوشته است: «قره‌باغی نویسنده، مترجم و منتقد هنرهای تجسمی مدت 60 سال عاشقانه به نقاشی اشتغال داشته و تا امروز نه فقط نمایشگاهی از انبوه آثار خود عرضه نکرده، بلکه جز چند تن از دوستان صمیمی‌اش کسی از وجود چنین گنجینه‌ای خبر نداشته است. این هنرمند بر اثر اصرار دوستان و استقبال گالری مینا از این واقعه‌ی هنری جالب، حدود 150 اثر رنگ روغنی خود را که شامل دوره‌های مختلف کار او در این شش دهه است، از جمعه 23 آبان به‌مدت یک‌ماه به‌نمایش خواهد نهاد. پوستر این نمایشگاه توسط بهزاد شیشه‌گران تهیه شده است.»

علی‌اصغر قره‌باغی متولد 1319 در تهران و فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع و نقاشی از آمریکا است. او از 12 سالگی نقاشی کرده و تا امروز آن را ادامه داده است. همکاری با «آدینه» در سال‌های 1378 – 1372، همکاری با مجله «گلستانه» 1384- 1378 و نوشتن نقدهای گوناگون هنری از فعالیت‌های او به‌شمار می‌رود.

کتاب‌های «کته کلویتس»، «زندگی هنرمندان»، «واژگان و اصطلاحات فرهنگی»، «هنر نقد هنری»، «تبارشناسی پست مدرنیسم» و «فدریکو گارسیا لوکا» از تألیفات قره‌باغی است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه «عشق نهانی» از 23 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 به گالری مینا به نشانی پاسداران، گلستان دوم (شهید فلاح‌زاده)، شماره 120 مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین