|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
طبیعی است کسانی می توانند روند آموزشی وپژوهشی را وفق یافته های علمی سامان دهند که دانش آن را به صورت محتوایی و عمیق داشته باشند.
پورحسین، رضا - مدیریت مجموعه عظیمی چون وزارت علوم و به تبع آن دانشگاهها، هم جنبه" محتوایی" دارد وهم جنبه "مکانیزمی". جنبه محتوایی، ناظر به تجربه مدیریتی و دانش گسترده است وجنبه مکانیزمی، ناظر به چگونگی طراحی واجرای امور آموزشی و پژوهشی است.
می دانیم که ساماندهی محتوا و روند امور آموزشی و پژوهشی، یک "علم" است و درشاخه علوم انسانی تعریف شده است. رشته هایی چون مدیریت، مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی و روانشناسی آموزش وپرورش، ازجمله رشته هایی هستند که روند علمی آموزش را تبیین وبا مطالعات مستمر خود، یافته های علمیِ بهبود روند آموزش وپژوهش را پیشنهاد می دهند.

طبیعی است کسانی می توانند روند آموزشی وپژوهشی را وفق یافته های علمی سامان دهند که دانش آن را به صورت محتوایی و عمیق داشته باشند. دراین راه، داشتن تجربه آموزشی وپژوهشی کفایت نمی کند ونمی توان این حرکت را با "کوشش وخطا" به انجام رساند. فراموش نکنیم که هدایت این کار، یک علم است و تخصصی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
بااین مقدمه پیشنهاد می شود که یکبار هم مدیریت دانشمندان علوم انسانی و اجتماعی را که توان اجرایی قابل قبولی دارند بر مجموعه وزارت علوم تجربه کنیم. قطعا تفاوت را درگسترش " گفتمان علمی" و اصلاح "روند" خواهیم دید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین