|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
فکر می‌کنم شما کل آن متن را خوانده‌اید. متاسفم اما من نمی‌خواهم در انتخابات دموکراتیک و آزاد آمریکا دخالتی داشته باشم. شما شنیدید که ما تماس تلفنی خوبی داشتیم. آن یک مکالمه کاملا عادی و نرمال بود. ما درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم. شما که خودتان خوانده‌اید و من هم تاکید می‌کنم که هیچ‌ کس مرا تحت فشار نگذاشته بود.
 رئیس جمهور اوکراین این ادعا را رد کرد که همتای آمریکایی‌اش وی را تحت فشار گذاشته تا درباره فعالیت‌های پسر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در اوکراین تحقیقاتی انجام دهد.

 به نقل از وب‌سایت تایم، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین این اظهارات را در جریان دیدار روز چهارشنبه‌اش با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح کرد.

این دیدار یک روز پس از آن صورت گرفت که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که به دنبال انتشار متن گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ماه ژوئیه دونالد ترامپ و رئیس‌جمهوری اوکراین، مجلس نمایندگان روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را آغاز خواهد کرد.

زلنسکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد که در جریان تماس تلفنی ماه ژوئیه به هیچ‌وجه تحت فشار قرار نگرفته و نمی‌خواهد در یک انتخابات خارجی مداخله کند و تمایلی هم به تعلیق مذاکراتش با ترامپ ندارد.

اوایل روز چهارشنبه کاخ سفید خلاصه‌ای از این مکالمه تلفنی را منتشر کرد که شامل یادداشت‌ها و اظهارات کارمندانی بود که برای گوش دادن به این تماس تلفنی به کار گرفته شده بودند و متن کامل این تماس نبود.

در یکی از این یادداشت‌ها آمده است که زلنسکی از ترامپ به خاطر حمایتش از بخش دفاعی اوکراین تشکر می‌کند. ترامپ نیز در پاسخ می‌گوید: "می‌خواهم در عوض شما نیز لطفی انجام دهید". ترامپ از وی می‌خواهد تا اوکراین تحقیقاتی را در رابطه با موضوعی مربوط به هک کردن سرورهای کمیته ملی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی انجام دهد.

زلنسکی در جمع خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم شما کل آن متن را خوانده‌اید. متاسفم اما من نمی‌خواهم در انتخابات دموکراتیک و آزاد آمریکا دخالتی داشته باشم. شما شنیدید که ما تماس تلفنی خوبی داشتیم. آن یک مکالمه کاملا عادی و نرمال بود. ما درباره موضوعات مختلف صحبت کردیم. شما که خودتان خوانده‌اید و من هم تاکید می‌کنم که هیچ‌ کس مرا تحت فشار نگذاشته بود.

ترامپ در این حین گفت: پس هیچ فشاری در کار نبوده است.

زلنسکی گفت: من این اختیار را ندارم که بخش اجرای قانون اوکراین را تحت فشار بگذارم و حتی برای این کار تلاش هم نکرده‌ام.

وی افزود: ما یک کشور مستقل بوده و امنیت عمومی مستقل داریم. من نمی‌توانم هیچ‌کس را تحت فشار بگذارم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین