|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
دبیر فدراسیون دوومیدانی با تایید مثبت شدن دوپینگ یکی از دوومیدانی‌کاران ایران در مسابقه‌های جهانی روسیه ‌ اعلام کرد قطعی شدن دوپینگ ورزشکاران پروسه‌ای دارد که هنوز این پروسه به پایان نرسیده است و به صورت قطعی مشخص نیست این دوومیدانی‌کار دوپینگ کرده باشد.

حسین رشیدیان گفت: ورزشکاران زمانی که در مسابقه‌های جهانی و المپیک شرکت می‌کنند از آن‌ها آزمایش دوپینگ گرفته می‌شود و وقتی مشخص شود ورزشکاری از داروهای ممنوع استفاده کرده است در مرحله اول یک ابلاغ به این ورزشکار داده می‌شود و آزمایش دیگری هم برای او در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دوپینگ به آبروی یک ورزشکار ربط دارد و نمی‌توان در این باره عجولانه صحبت کرد و تمام نتیجه‌گیری‌ها منوط به این است که پروسه تایید دوپینگ به صورت کامل انجام شود. در حال حاضر ابلاغ اولیه درباره دوپینگ این دوومیدانی‌کار به ستاد دوپینگ کشور ابلاغ شده است و این موضوع از سوی این ستاد به صورت محرمانه به فدراسیون دوومیدانی ایران هم گزارش شد. به هر حال بین اثبات چنین موضوعی تا ابلاغ آن تفاوت وجود دارد و باید منتظر باشیم که این مراحل طی شود و آزمایش مجدد از این ورزشکار صورت گیرد. پس از آن نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

رشیدیان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود این دوومیدانی‌کار در المپیک لندن حضور داشته و رکورددار است گفت: او رکورددار ماده خود است و البته ورزشکار بسیار خوبی است. باید توجه کرد که در مواقعی ورزشکاران اطلاع ندارند چه ماده‌ای ممنوع است و آن دارو را مصرف می‌کنند. اینکه دوپینگ بر اثر سهو یا عمد انجام شود را ستاد دوپینگ تشخیص می‌دهد و محرومیت را بر اساس همین تشخیص در نظر می‌گیرد. به طوری که شاهد هستیم این محرومیت‌ها در مواقعی چند ماه است و در برخی از موارد هم یک ورزشکار به صورت مادام‌العمر از ورزش حرفه‌ای خود محروم می‌شود.

دبیر فدراسیون دوومیدانی افزود: اما درباره ورزشکاران ما بحث دوپینگ به صورت ندانسته اتفاق می‌افتد.

وی در پاسخ به اینکه مثبت اعلام شدن دوپینگ دوومیدانی‌کاران در سال‌های اخیر بی‌سابقه نبوده است، آیا این موضوع جای نگرانی دارد، گفت: نه تنها رشته دوومیدانی بلکه در سایر رشته‌ها هم این نگرانی باید وجود داشته باشد اما حرف من این است که در ورزش ما بسیاری از این اتفاق‌ها عمدی نیست هرچند کسی که ورزش حرفه‌ای می‌کند باید مراقب چنین موضوعاتی هم باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین