|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
«سامح شکری» مدعی شد که رسانه‌های ترکیه و قطر در پشت صحنه دعوت از مردم برای تظاهرات ضد دولتی در مصر قرار دارند.
 «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز (یکشنبه) در واکنش به اعتراضات روزهای اخیر، گفت که رسانه‌ها باید واقعیت مصر را نشان دهند، نه آن چیزی که رسانه‌های ترکیه و قطر منتشر می‌کنند.

به نوشته پایگاه خبری صدی البلد، او در گفت‌و‌گو با شبکه «ام بی سی» مصر گفت که دعوت‌های تحریک آمیز برای تظاهرات به هیچ جایی نمی‌رسد و کسی در مصر به این درخواست‌ها پاسخی نمی‌دهد. «سامح شکری» همچنین مدعی شد، کسانی که از موفقیت‌های مصر در طول پنج سال گذشته کینه به دل دارند، مردم را برای تظاهرات تحریک می‌کنند.

او با تکذیب ضمنی وجود هرگونه تظاهرات در مصر، از رسانه‌ها خواست تا واقعیت مصر را مخابره کنند و به رسانه‌هایی که به گفته او در حال تحریک هستند، توجهی نکنند.

در همین حال هیأت اطلاع‌رسانی وابسته به دفتر ریاست‌جمهوری مصر نیز در بیانیه‌ای از رسانه‌های خارجی خواست تا در خبرهای خود به شبکه‌های اجتماعی استناد نکنند.

این هیأت همچنین گفت که به دقت محتوای رسانه‌های جهانی که خبرنگارانش در مصر حضور دارند را دنبال می‌کند و از آنها می‌خواهد تا به قوانین حرفه‌ای احترام بگذارند.

تظاهرات علیه السیسی شب گذشته نیز برای دومین شب متوالی در قاهره و برخی شهرهای این کشور برگزار شد. اعتراضات پس از آن آغاز شد که فردی به نام «محمد علی» تاجر و هنرمند مصری که می‌گوید سال‌ها با ارتش مصر همکاری کرده و اکنون در اسپانیا به سر می‌برد؛ ویدئوهایی از ساخت کاخ‌های بزرگ ریاست‌جمهوری و همینطور فساد درون ارتش و خانواده السیسی منتشر کرد و سه‌شنبه گذشته برای اولین بار مردم را به تظاهرات در روز جمعه فراخواند.

به گفته گروه بین‌المللی «دیدبان حقوق بشر» نیروهای امنیتی مصر طی بیست‌وچهار ساعت گذشته حداقل ۷۴ نفر از معترضان به ریاست جمهوری «عبدالفتاح السیسی» را بازداشت کرده‌اند.

«محمد علی» شب گذشته در ویدئوی خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در جمعه پیش رو شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین