|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
»
کد خبر: ۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
منابع آگاه تاکید می‌کنند، مهمترین هدف تجاوزی که قرار بود، آمریکا در سوریه دست به آن بزند، تغییر موازنه قوا در عرصه میدانی سوریه بود، این درحالی است که تاکید ایران در دفاع از سوریه مهمترین دلیل تردید آمریکا از ورود به جنگ با سوریه بود.
اطلاعات ویژه به دست آمده نشان می‌دهد که هدف اصلی از تلاش آمریکا برای حمله به سوریه تغییر موازنه قوا در میدان و عرصه سوریه و نه آنچه گفته شده، مجازات نظام سوریه به خاطر استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه گروه‌های مسلح بوده است.

بر این اساس منابع آگاه در پایتخت‌ کشورهای تاثیرگذار بر بحران سوریه اظهار می‌کنند که آمریکا گزارش‌های موثقی دریافت کرده است که نشان می‌دهد، گروه‌های تروریستی مورد حمایت عربستان سعودی و قطر و ترکیه و رژیم صهیونیستی در آستانه شکست مفتضحانه‌ای هستند که جان بسیاری از عناصر این گروه‌های تروریستی را در معرض فنا نابودی قرار می‌دهد و اینکه این گروه‌ها توان براندازی نظام سوریه را ندارند و تنها راه برجای مانده برای متوقف کردن موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه اقدام نظامی کشورهای حامی این گروه‌ها به رهبری آمریکا علیه سوریه است.

اما در خصوص تردید آمریکا درباره اقدام نظامی علیه سوریه اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که یکی از مهمترین دلایل ورود آمریکا به چنین جنگی تاکید ایران مبنی بر قرار گرفتن در کنار سوریه و احتمال نشانه رفتن موشک‌های ایران به سمت اسرائیل بوده است. چون ایران بر این باور است که جنگ علیه سوریه به معنای جنگ علیه این کشور است و این موضعی است که ایرانی‌ها آشکار و علنی و محرمانه و غیرعلنی طی هفته‌های اخیر بر آن تاکید داشتند.

منابع آگاه می‌گویند، لحن تند و جدی ایران تردیدهای بسیاری را در میان مسئولان کشورهایی به وجود آورد که قصد داشتند، در کنار آمریکا در حمله به سوریه شرکت کنند و زمینه سرنگونی نظام در سوریه را فراهم کنند.

منابع مذکور در ادامه می‌افزایند: غیر از آن شبح جنگ افغانستان و عراق به شدت بر کاخ سفید سایه افکنده است، این درحالی است که نباید از هشدارهای روسیه و سکوت حزب الله نیز گذشت که همه اینها موجب تشدید تردید‌ها و دو دلی‌ها در واشنگتن شد، چون کاخ سفید تمایل داشت دست‌کم از بابت روسیه و عدم دخالت این کشور در این حمله اطمینان خاطر حاصل کند که مسکو چنین اطمینان خاطری به واشنگتن نداد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین