|
|
امروز: شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۲
»
کد خبر: ۲۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
وزیر امور خارجه انگلیس مداخله نظامی کشورش در سوریه را منتفی دانست و حزب کارگر را به "فرصت‌طلبی" در جریان تصمیم‌گیری برای حمله به سوریه متهم کرد.
ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: پارلمان نظر خود را اعلام کرد و تلاش‌های بیشتر برای وادار کردن نمایندگان به حمایت از اقدام نظامی علیه سوریه واقع‌گرایانه نیست.
 
وی تاکید کرد: اگر رای‌گیری دیگری برگزار شود حزب کارگر مجبور است که کمتر "حزب‌گرایی و فرصت طلبی" کند و برای گرفتن رای مثبت آماده باشد.
 
هیگ گفت: نگرانی‌های جدی در دیگر پایتخت‌های جهان نه فقط در سراسر آتلانتیک بلکه در اروپا در خصوص موضعی که حزب کارگر علیه دولت انگلیس در خصوص سوریه گرفت به وجود آمده است.
 
وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که نقش لندن در حال حاضر حمایت از دیگر کشورها به جای مشارکت در هرگونه اقدام نظامی می‌باشد.
 
با این حال وی این نکته را که کل سیاست خارجه کشورش در خصوص سوریه تغییر کرده را منتفی دانست و قول داد که به حمایت از مردم سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و همکاری با متحدانان در این راستا ادامه دهد.
 
وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که روابط بین آمریکا و انگلیس همچنین قوی باقی می‌ماند و لندن حمایت‌های دیپلماتیک و سیاسی خواهد داشت.
 
وی گفت: آمریکا نیز با صراحت اعلام کرد که روابط خاص همچنین به قوت خود باقی می‌ماند. آنها با نتیجه رای‌گیری ما در پارلمان خیلی خوب کنار آمدند و به روند دموکراتیک‌ کشورمان احترام گذاشتند ما نیز متقابلا باید به آنها احترام بگذاریم. ما در مذاکرات کنگره آنها هیچ گونه دخالتی نخواهیم داشت اما قویا معتقدیم که با این تهدید باید مقابله شود و اگر اکنون مقابله نشود رویارویی نهایی بسیار بزرگتر و دشوارتر خواهد بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین