|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۷۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
دیوان عالی رژیم صهیونیستی با طرحی موافقت کرده است که به ارتش این رژیم اجازه می‌دهد پیکر شهدای فلسطینی را به عنوان یک اهرم چانه‌زنی در مذاکرات با طرف فلسطینی، گرو نگه دارد.
 دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به طرحی جنجالی رأی مثبت داد که مجوز گروگانگیری پیکر شهدای فلسطینی را به ارتش این رژیم می‌دهد.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، اکثریت هفت قاضی دیوان به این طرح رأی مثبت داده‌اند. بر این اساس، نظامیان صهیونیست اجازه خواهند داشت تا بدن فلسطینی‌هایی را که تل‌آویو ادعا کند در جریان عملیات استشهادی شهید شده‌اند، نزد خود نگه دارد و از آن به عنوان اهرم چانه‌زنی در مذاکرات با طرف فلسطینی استفاده کند.

این حکم در حالی صادر شده که پیش از این در سال ۲۰۱۷ یک قاضی در دادگاهی محلی این اقدام را غیرقانونی اعلام کرده بود. با اعتراض ارتش رژیم صهیونیستی، این حکم به دیوان عالی این رژیم رفته و امروز تأیید شده است.

قضات دیوان عالی رژیم صهیونیستی در حکم خود مدعی شده‌اند که بر اساس قوانین بین‌المللی، نگه داشتن بدن افرادی که هنگام درگیری مسلحانه کشته می‌شوند، غیرقانونی نیست.

نظامیان رژیم صهیونیستی تا پیش از صدور این حکم هم به کشتن عمدی فلسطینی‌های مجروح و کارشکنی در تحویل بدن آن‌ها به خانواده‌هایشان متهم بودند. در سال ۲۰۱۶ دیدبان حقوق بشر در گزارشی در این رابطه، نوشت تصاویر منتشر شده از تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سوی یک جوان مجروح فلسطینی، نشانگر وجود «مصونیت برای ارتکاب جرایم جنگی» از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین