کد خبر: ۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
عضو هیئت‌رئيسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، از تعيين گزینه‌های پیشنهادی مجلس برای تصدی ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد و گفت: محمدرضا تابش، انوشیروان محسنی‌بندپی و محمد مجابی جزء گزینه‌های مورد تایید این فراکسیون به شمار می‌روند.
"کمال‌الدین پیرموذن" نماينده مردم اردبيل، نمين و نير در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از تعيين گزینه‌های پیشنهادی مجلس برای تصدی ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست خبر داد و گفت: محمدرضا تابش، انوشیروان محسنی‌بندپی و محمد مجابی جزء گزینه‌های مورد تایید این فراکسیون به شمار می‌روند و به عقيده بنده محمد مجابي بهترين گزينه براي تصدي رياست اين سازمان است.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه تعيين گزينه نهايي رياست سازمان حفاظت از محيط‌زيست به نظر دولت بستگي دارد، افزود: این فراکسیون بر این باور است دولت یازدهم دولت عقل و تدبیر بوده و فعالیت خود را نیز بر همین اصل پایه‌گذاری کرده است.

عضو هيئت‌رئيسه فراکسيون محيط‌زيست مجلس، با تاکید براینکه سازمان حفاظت از محیط زیست مسئولیت سنگینی دارد، خواستار معرفي هرچه سريعتر رياست اين سازمان شد و اظهار داشت: تاخير در انتصاب رياست سازمان حفاظت از محيط زيست خسران‌هاي فراواني به همراه خواهد داشت.

پيرموذن درادامه با یادآوری آلودگی ناشی از نشت کشتی نفتکش هندی در خلیج فارس، نسبت به پاکسازی هرچه سریع‌تر لکه‌های نفتی تاکید و تصريح کرد: شخصی که ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست را بر عهده می‌گیرد باید در خصوص آلودگی ناشی از ریزگردها، آلودگی هوا، احياي تالاب‌ها و درياچه‌ها، حفظ حیات‌وحش و تخریب جنگل‌ها، برنامه‌ای جامع داشته باشد، زیرا محیط زیست با انسان و سلامت آن ارتباطی تنگاتنگ دارد.

وي در ادامه در خصوص خشک شدن دریاچه ارومیه، و ضرورت اهمیت دادن رئیس سازمان محیط زیست نسبت به این امر مهم گفت: با توجه به تشکیل کارگروهی ويژه برای احیای دوباره درياچه ارومیه از رییس‌جمهور و وزیر نیرو تشکر می‌کنم و بدون‌شک با وجود قول مساعدت وزیر نیرو برای نجات این دریاچه از خطر خشکسالی، امیدواریم هرچه سریع‌تر با اقدامات اثربخش شاهد احیای دریاچه ارومیه باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین