|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۲۷۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه از سال ۲۰۱۴ با عضویت ۸۰ کشور به وجود آمد تا به اصطلاح برای نابودی زیرساخت‌های داعش عملیات نظامی انجام دهد اما در این حین دست به ارتکاب جنایت‌های بشری در حق غیرنظامیان نیز زد.
 سفیر آمریکا در عراق در دیدار با جمعی از اصحاب رسانه در مقر سفارت کشورش در بغداد اظهار کرد: نیروهای آمریکایی در عراق جزئی از ائتلاف بین‌المللی هستند و تا زمانی که نیاز به آنها باشد این نیروها می‌مانند. وی مدعی شد، نیروهای آمریکایی هیچ فعالیتی خارج از درخواست دولت عراق ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، متئو تولر، سفیر آمریکا در عراق در این دیدار این گونه اظهار کرد: حضور نیروهای آمریکایی در عراق بنا به درخواست دولت این کشور است و دائما از مقامات عراق لزوم حضور نیروهای ما برای تقویت نیروهای امنیتی عراق و تضمین عدم بازگشت داعش را می‌شنویم.

 تولر اضافه کرد: من دائما از فرماندهان امنیتی می‌شنوم که نیاز به ائتلاف بین‌المللی همچنان وجود دارد و این ائتلاف تا زمانی نیاز به آن باشد، ماندنی است.

ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه از سال ۲۰۱۴ با عضویت ۸۰ کشور به وجود آمد تا به اصطلاح برای نابودی زیرساخت‌های داعش عملیات نظامی انجام دهد اما در این حین دست به ارتکاب جنایت‌های بشری در حق غیرنظامیان نیز زد.

دیپلمات آمریکایی در ادامه گریزی به روابط بغداد و اربیل زد و گفت: پنج یا شش ماه پیش توصیه‌های بسیاری از مجلس سنا زمانی که روابط بغداد و اربیل پرتنش بود، دریافت می‌کردیم، اما اخیرا من به خاطر وجود تلاش‌های دو طرف برای پر کردن شکاف موجود در روابط خرسندم و تاکید می‌کنم این همکاری به نفع همه است.

سفیر آمریکا همچنین مدعی شد که کشورش کانال‌های ارتباطی رسمی با تهران دارد و نیاز به کانال‌ها و راهکارهای دیگر نیست. وی البته ماهیت این کانال‌های تماس و سطح آنها را برای رسانه‌های عراقی فاش نکرد.

وی در ادامه همچنین به پنج اولویت فعالیت خود در عراق اشاره و آنها را این گونه برشمرد، کمک به منع بازگشت داعش و ظهور مجدد آن، سپس کمک به عراق برای تقویت موسسات و همچنین احیای تنوع در این کشور به خصوص بعد از رنج‌هایی که داعش برای مردمش به همراه آورد، در عین حال کمک به عراق برای تحقق ثبات اقتصادی و نهایتا ایجاد روابط بین آمریکا و بغداد و توسعه این روابط در تمام زمینه‌ها.

سفیر آمریکا همچنین از دستور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در ابتدای ماه ژوئیه برای بازسازی و بازنگری در ساختار هیئت حشد شعبی استقبال و اشاره کرد، بسیاری از جوانان به منظور دفاع از کشور و طرد داعش به حشد پیوستند اما افرادی هم بودند که تحت پوشش حشد دست به کارهایی برخلاف مصلحت عراق زدند.

به نوشته ایسنا؛وی درباره تحریم‌های وزارت خزانه داری عراق علیه چهار فرد مرتبط با حشد شعبی نیز خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها در چارچوب قانون کنگره است که حق اعمال مجازات علیه شخصیت‌های خارجی را که تهدیدی بر ثبات در کشورهایشان هستند را می‌دهد.

تولر افزود: این اختیارات چندین بار و در بیش از یک کشور مورد استفاده قرار گرفته و فقط مختص عراق نیست.

وی این نوع تحریم‌ها را در جهت تقویت و حمایت از حاکمیت عراق دانست و گفت: گروه‌هایی خارج از دستور دولت عراق کارمندان سفارت آمریکا را تهدید می‌کردند از این رو واشنگتن برای کاهش تعداد کارمندان سفارت در عراق اقدام کرد تا از میزان خسارت‌ها بکاهد، دولت عراق نیز این نگرانی ما ازبابت کاهش تعداد نیروها را درک کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین