|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۷۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
مقامات محلی در استان الانبار از خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از پایگاه «الرطبه» در نزدیکی مرز سوریه خبر دادند.
 مقامات محلی در استان الانبار از خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از پایگاه «الرطبه» در نزدیکی مرز سوریه خبر دادند.

به گزارش فارس، «هلال الکربولی» عضو شورای استانداری الانبار خبر داده است که نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه «الرطبه» به طور ناگهانی از این منطقه خارج شده‌اند.

او در گفت‌و‌گو با روزنامه الشرق الاوسط گفت که این عقب‌نشینی کاملا ناگهانی بوده و اعضای شورای استانداری الانبار تا کنون هیچ اطلاعی از علت اقدام آمریکایی‌ها ندارند. به گفته وی نیروهای پلیس که در الرطبه مستقر بودند نیز از این منطقه خارج شده‌ و به جای آن‌ها چندین یگان از نیروهای واکنش سریع ارتش جایگزین شده‌اند.

این مسئول محلی همچنین ادعا کرد که «محمود الفلاحی» فرمانده عملیات الانبار نیز به علت تماس تلفنی با آمریکایی‌ها در شب حمله پهپادی به مقر الحشد الشعبی در «آمرلی»، اکنون در بغداد تحت بازداشت و بازجویی قرار دارد.

«هلال الکربولی» با بیان اینکه «الرطبه» یک منطقه استراتژیک در ما بین عراق، سوریه و اردن است از اینکه نیروهای نظامی آمریکایی این منطقه را ترک کرده‌اند ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که با خروج آمریکایی‌ها تروریست‌های داعش مجال بیشتری برای فعالیت پیدا می‌کنند. او گفت که هفته‌هاست هیچ عملیات یا تمرین نظامی در این منطقه صورت نگرفته است.

عضو شورای استانداری الانبار از عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق نیز خواست تا تدابیر لازم برای تأمین امنیت منطقه الرطبه را در پیش بگیرد.

 «هلال الکربولی» اطلاعاتی در خصوص اینکه نیروهای آمریکایی با خروج از الرطبه به چه مکانی منتقل شده‌اند ارائه نکرد.

خروج آمریکایی‌ها از این منطقه در حالی صورت می‌گیرد که مرحله دوم عملیات بزرگ «ارادة النصر» روز شنبه گذشته با حضور نیروهای «الحشد الشعبی» و نیروهای امنیتی و ارتش عراق در مناطق بیابانی سه استان الانبار، صلاح‌الدین و نینوی آغاز شد.

مسئولان عراقی می‌گویند که عملیات اراده پیروزی از بزرگ‌ترین عملیات نظامی از زمان آزادسازی عراق از چنگ داعش محسوب می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین