کد خبر: ۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
آيا قلعه نويي و كادر فني آبي ها مي توانند پاسخي براي اين ضعف پيدا كرده و در ادامه راه خط دفاع معيوب شان را ترميم كنند؟
تدبیر و امیدباخت مقابل استقلال صنعتي در خوزستان به غير از اينكه نكته هاي منفي جدولي از جمله نرسيدن به صدر جدول و بيشتر شدن باخت را با كمي به هم ريختگي اوضاع تيم قبل از دربي به همراه داشت يك نكته منفي و نگران كننده ديگر را هم دوباره به روي استقلالي ها آورد.

نكته اي كه شايد بتوان نگران كننده ترين مشكل اين فصل استقلال قلمدادش كرد و البته در مقايسه با فصل گذشته اين اشكال و ايراد فني به شدت به چشم مي آيد.

فصل قبل استقلال ضمن به دست آوردن مقام قهرماني ليگ برتر عنوان بهترين خط دفاع فصل را به خود استقلال داد. اين خط دفاع با نمايش هاي كم نقص و عالي سيد مهدي رحمتي به عنوان ليدر و بازيكناني كه همين امسال هم در تركيب قرار مي گيرند و تغييري نداشته اند در 34 بازي كل فصل تنها 18 گل خورد.

سيد مهدي رحمتي هم با ثبت ركورد كلين شيت در كل فصل نقش به سزايي در اين قهرماني داشت. به لطف درخشش اين خط دفاع پژمان منتظري مدافع فيكس تيم ملي شد و هادي عقيلي را بعد از 5 سال بازي در تركيب اصلي كنار زد و البته امير حسين صادقي هم بعد از مدت ها به تيم ملي رسيد و در حساس ترين مقاطع بازي هاي مقدماتي جام جهاني به ميدان رفت.

با اين حال امسال بدون اينكه خط دفاع استقلال تغيير خاصي داشته باشد - و تنها با مصدوميت بيك زاده در برخي بازي ها جناح چپ اين خط در برخي بازي ها دچار بهم ريختگي شد – استقلال در 7 بازي انجام داده در اين فصل 9 گل خورده، يعني نصف گل هايي كه در كل فصل قبل خورده بود!

با اين آمار ضعيف حالا آبي ها فقط از دو تيم ليگ برتر كمتر گل خورده اند ضمن اينكه سيد مهدي رحمتي تنها در ديدار با صباي قم موفق به ثبت كلين شيت شد كه در آن بازي هم پنالتي گرفت و هم بهترين نمايشش را انجام داد وگرنه مدافعان آبي در آن مسابقه هم روز خوبي نداشتند.

حالا عملكرد خط دفاعي استقلال كه قبل از دربي پايتخت نگران كننده به نظر مي رسد پرسش هاي بي شماري را براي علاقه مندان به اين تيم ايجاد مي كند از جمله اينكه: آيا رحمتي مغرور شد؟ آيا منتظري تمركز لازم را ندارد؟ آيا صادقي و عمران زاده افت كرده اند؟ تيم در فاز دفاع و دفاع تيمي مشكل دارد؟ هافبك هاي دفاعي به خط دفاع كمك نمي كنند؟ اين اتفاق ربطي به مشكل تاكتيكي ندارد و به اشتباهات فردي بازيكنان مربوط مي شود يا ...؟

آيا قلعه نويي و كادر فني آبي ها مي توانند پاسخي براي اين ضعف پيدا كرده و در ادامه راه خط دفاع معيوب شان را ترميم كنند؟
منبع:گل
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین