|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۷۱۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
تقویت توانایی یگان دریایی لبنان نقش محوری در حمایت از منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه دارد. بدون حمایت جامعه جهانی نمی‌توانیم این کار را بکنیم. اکنون زمان اجرای کامل تمامی احکام مربوط به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت رسیده است. باید همگی با هم تلاش کنیم تا نیروهای یونیفل بتوانند به وظایف خود عمل کنند.
 نخست‌وزیر لبنان بر پایبندی دولتش به طرح تقویت توانایی یگان دریایی برای حمایت از آب‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

 به نقل از روزنامه الیوم السابع مصر، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در جریان بازدید از مقر فرماندهی یگان دریایی وابسته به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) گفت: طرح دولت برای تقویت و ارتقای توانایی‌های یگان دریایی لبنان به مراحل آخر خود رسیده است و ما نهایت تلاش خود را برای تصویب آن در کابینه قبل از پایان ماه اوت به کار خواهیم گرفت. این طرح جزو اولویت‌های دولت برای تقویت نهادهای امنیتی و حفظ قدرت آن برای کنترل آب‌های منطقه‌ای لبنان جهت مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و مهاجرت غیرقانونی و تجارت بشر و قاچاق کالا است.

وی افزود: این مساله همزمان با آغاز مذاکرات درباره مرزهای دریایی لبنان است که باید در کابینه درباره آن تصمیم‌گیری شود. تقویت توانایی یگان دریایی لبنان نقش محوری در حمایت از منابع نفت و گاز در دریای مدیترانه دارد. بدون حمایت جامعه جهانی نمی‌توانیم این کار را بکنیم. اکنون زمان اجرای کامل تمامی احکام مربوط به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت رسیده است. باید همگی با هم تلاش کنیم تا نیروهای یونیفل بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

حریری فعالیت نیروهای یونیفل و نقش آن در تأمین امنیت لبنان و برقراری آرامش و ثبات از سال ۲۰۰۶ را ستود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین