|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۲۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
مقامات محلی ایالت تکزاس آمریکا اطلاع دادند که یکی دیگر از کارکنان بهداشتی این ایالت که پرستاری از نخستین بیمار مبتلا به ابولا در بیمارستان پرسبیترین ایالت تکزاس را به عهده داشته به این بیماری مبتلا شده است.
روز 30 سپتامبر (8 مهر) 'توماس اریک دانکن' شهروند لیبریه ای که برای دیدار بستگانش به شهر دالاس تکزاس سفر کرده بود در جریان آزمایش هایی مبتلا به بیماری ابولا تشخیص داده شد و در بیمارستان های این ایالت بستری گردید و 8 روز بعد جان خود را از دست داد.

در روز 13 اکتبر (21 مهر) یکی از کارکنان بهداشتی بیمارستان پرسبیترین ایالت تکزاس که دانکن در آن بستری شده بود به این بیماری مبتلا شد و روز گذشته (سه شنبه) نیز مسئولین بیمارستان مذکور اطلاع دادند که دومین مددکار بهداشتی این بیمارستان نیز به این ویروس مرگبار مبتلا شده است.

مسئولین مرکز بهداشتی 'پرسبیترین' ایالت تکزاس با اعلام این خبر بدون آن که نام این دومین پرستار مبتلا به این بیماری را فاش کنند از احتمال شیوع بیشتر ابولا در ایالت تکزاس و سایر نقاط آمریکا خبر داده اند.

صبح روز چهارشنبه 'کلی جنکینز' قاضی دادگاه منطقه دالاس تکزاس در یک کنفرانس مطوعاتی به خبرنگاران گفت: این احتمال وجود دارد که شمار زیادی از 75 نفر کارکنان بیمارستان مذکور به این بیماری مبتلا شده باشند.

در همین حال بخش خدمات بهداشتی اداره امور خارجه این ایالت نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرده است که مسئولین این اداره به منظور پی بردن به دلائل ابتلای دومین بیمار ابولایی در این ایالت به انجام بررسی ها و آزمایشات لازم مشغولند و خود را برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری در تکزاس آماده می کنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین